oprac. MN
Uruchomienie przez DFDS dwóch nowych jednostek na kanale La Manche pozwoliło armatorowi na zwiększenie udziałów w rynku. Uwidoczniło się to w wynikach dotyczących wielkości przewiezionego frachtu.
W tym roku do floty DFDS na trasie Dover-Calais dołączyły dwa statki. To Côte des Dunes i Côte des Flandres, które jeszcze w ubiegłym roku pływały w barwach MyFerryLink jako Berlioz i Rodin. Pojawienie się tych promów we flocie DFDS pozwoliło przewoźnikowi na zwiększenie ilości przewożonego frachtu w obszarze kanału La Manche. W sumie wzrost sięgnął aż 63% w II kwartale 2016 roku w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.
Po włączeniu promów Côte des Dunes i Côte des Flandres, DFDS oferuje na trasie pomiędzy Dover a Calais 30 kursów dziennie. Trzecią jednostką obsługującą tę trasę jest Calais Seaways. Do tego dochodzi jeszcze połączenie Dover-Dunkierka. To oznacza, że DFDS uruchamia przez kanał La Manche – pomiędzy Wielką Brytanią a dwoma francuskimi portami - 54 kursy dziennie.
Przedstawiciele DFDS przyznali, że dzięki uruchomieniu dwóch nowych jednostek udało się zwiększyć powierzchnię ładunkową na trasach przez kanał La Manche, co stanowiło naturalną odpowiedź na zapotrzebowanie rynku.
- Jeszcze ważniejsze jest to, że nasze trzy statki oferują zwiększoną częstotliwość na trasie. Obecna liczba dziennych odejść z każdego z portów jest właściwa, by dopasować się do oczekiwań naszych klientów - powiedział Waybe Bullen z DFDS.
Wzrosła też liczba przewożonych przez DFDS pasażerów. W II kwartale ze statków skorzystało o 23% więcej osób niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?