PMK
Monakijski armator tankowców Scorpio Tankers powiększył stratę finansową w pierwszych trzech kwartałach tego roku. Strata netto wyniosła 172,4 mln dolarów, w porównaniu do 116,7 mln dolarów w tym okresie rok wcześniej.
Od czerwca do października tego roku firma zawarła umowy dotyczące refinansowania 41 swoich statków za pośrednictwem szeregu pożyczek bankowych. Dzięki temu armator zabezpieczył 321,7 mln dolarów, po spłacie długu powstałego w wyniku budowy tych jednostek.
W wrześniu i październiku firma zdecydowała się na instalacje 23 skruberów na swoich tankowcach typu LR2. Dodatkowo armator podpisał umowę na montaż tych urządzeń na całej pozostałej flocie, ale dopiero między 2 kwartałem 2019 i 2020 roku.
Koszt tych inwestycji wyniesie między 1,5 a 2,2 mln dolarów. Armator ma pozyskać finansowanie na 60-70 proc. tej sumy. Scorpio Tankers obecnie jest właścicielem lub dzierżawi 109 tankowców o średnim wieku 3,2 lat.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych