PMK
Monakijski armator masowców, Scorpio Bulkers, zmniejszył stratę w czwartym kwartale tego roku do 400 tys. dolarów, z aż 10 mln dolarów rok wcześniej.
W ciągu całego roku armator zmniejszył stratę z 77,7 do 8,8 mln dolarów. To efekt wzrost popytu na usługi masowców, spowodowanego trwającą wojną handlową między Chinami a Stanami Zjednoczonymi.
Przychód z tankowców ultramax wzrósł o 21 mln, do 51,3 mln dolarów w trzecim kwartale. Ten wynik napędziły zakupy soi przez Chiny w krajach Ameryki Południowej. Nie bez znaczenia był też duży popyt na węgiel w Państwie Środka.
Kamsarmaxy armatora zwiększyły z kolei przychody z 9,8 do 20,8 mln dolarów, również dzięki wzrostowi importu zbóż przez Chiny. Ogółem przychód Scorpio Bulkers w zeszłym roku wzrósł o 99,2 mln, do 224,3 mln dolarów
.
Ostatnie lata były bardzo trudne dla armatorów masowców. Czołowi operatorzy zanotowali łącznie 5,8 mld dolarów straty na giełdzie przez ostatnie 5 lat – przyznał Stamatis Tsantanis, prezes Seanergy Maritime. Armatorzy, o których mowa, to właśnie Scorpio Bulkers, a także Diana, Navios, Genco, Eagle Bulk i Star Bulk.
Wyliczenia powstały na bazie oficjalnych bilansów armatorów z ostatnich 5 lat. Największe straty poniosło Genco - 1,7 mld dolarów. Za nim znalazł się armator Eagle, ze stratą 1,1 mld dolarów. Reszta przewoźników zanotowała straty poniżej 1 mld dolarów. Seanergy Maritme z drugiej strony zanotowało w tym okresie zysk 55 mln dolarów.
Bałtycki Indeks Towarowy rejestruje wzrosty popytu na towary przemysłowe, które z kolei wskazują na ekspansję gospodarczą. Jego użyteczność jako wiodącego wskaźnika szybko maleje w okresach ekspansji floty armatorów, przez co stawki nie reagują na wzrost przewiezionych towarów.
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni
Cruisery wracają do Gdańska