pc/Marine Projects
Conrad Consul gotowy do działania. Jednostka o udźwigu 400 t rozpoczęła pracę w Marine Projects. To największy dźwig pływający w Polsce.
Conrad Consul powstał w 1971 roku. Ma 44,82 m długości, 21 m szerokości oraz 2 m zanurzenia. Jego wysokość boczna to 3,7 m, a maksymalny udźwig – 400 t. Dopuszczalne obciążenie robocze (DOR) na głównych zbloczach to 2 x 200 t, a na szczytowym wysięgniku – 2 x 100 t. Conrad Consul maksymalnym udźwigiem przewyższył Maję – dźwig należący do Polskiego Ratownictwa Okrętowego. Jej hak główny ma udźwig 330 t.
Dźwig Conrad Consul wyposażony jest w dwa pędniki cykloidalne (Voith-Schneider), które zapewniają mu bardzo dużą manewrowość, co jest szczególnie istotne przy trudnych pracach instalacyjnych.
Marine Projects kupiła dźwig od holenderskiej firmy Tenwolde Transport & Repair BV, by zwiększyć swoją ofertę i możliwości produkcyjne. Jednostka, mimo że wciąż przechodzi modyfikacje, rozpoczęła pracę w sobotę w Gdyni. Tam odpowiedzialna była za załadowanie dwóch generatorów na statek Sormovskiy 3067, który dostarczy je do Sankt Petersburga.
Dźwig Conrad Consul będzie służył głównie do prac prowadzonych przez Marine Projects. Gdańska firma planuje udostępniać go także do zewnętrznych zleceń.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie