• <
bulk_cargo_port_szczecin

CMA CGM rozważa fuzję z Hapag-Lloyd. To byłby prawdziwy szok dla rynku kontenerowego

PMK

09.07.2018 16:11 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski CMA CGM rozważa fuzję z Hapag-Lloyd. To byłby prawdziwy szok dla rynku kontenerowego

Partnerzy portalu

CMA CGM rozważa fuzję z Hapag-Lloyd. To byłby prawdziwy szok dla rynku kontenerowego - GospodarkaMorska.pl

CMA CGM, trzeci największy armator kontenerowy, zaproponował fuzję swojemu niemieckiemu rywalowi – Hapag-Lloyd, zajmującemu piąte miejsce na liście armatorów kontenerowych. Tak przynajmniej podają anonimowe źródła z rynków finansowych.

Trzy źródła powołujące się na znajomość sprawy stwierdziły, że CMA CGM zainicjowała w ostatnich miesiącach dyskusje z Hapag-Lloyd, aby przyjrzeć się jakiejś formie połączenia dwóch spółek.

Kluczowi akcjonariusze Hapag odrzucili tę propozycję, a rzecznik CMA CGM odmówił komentarza w tej sprawie. Przedstawiciele niemieckiego armatora stwierdzili natomiast, że „te plotki nie mają żadnego pokrycia w prawdzie”.

Światowy sektor żeglugi kontenerowej nadal boryka się z nadmierną liczbą statków, które pogrążyły sektor w trwającym prawie dekadę załamaniu. Zmusiło to niektóre firmy do rezygnacji z działalności, a inne do połączenia sił, aby skorzystać z ekonomii skali.

Hapag pod koniec czerwca obniżył prognozę zysków w całym roku, twierdząc, że ceny frachtów wzrosły wolniej niż oczekiwano, podczas gdy koszty paliwa i czarteru wzrosły.

Spór handlowy między Chinami i Stanami Zjednoczonymi, który przerodził się w wojnę handlową, również przyczynił się do zwiększenia kosztów armatorów.

Zarówno CMA CGM, jak i Hapag dokonały już przejęć mniejszych armatorów, ale fuzja mogłaby pomóc im lepiej konkurować na kluczowych szlakach handlu globalnego. Podczas gdy Hapag jest silny na trasach między Europą i Amerykami oraz na Bliskim Wschodzie, CMA CGM ma mocną pozycję w Azji.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.