PMK
CMA CGM Louis Bleriot to trzeci i ostatni kontenerowiec o ładowności 20,6 tys. TEU zamówiony w 2015 roku przez francuskie CMA CGM. Jednostka została w końcu przekazana armatorowi.
Imię statku pochodzi od Louisa Charlesa Josepha Bleriota, francuskiego lotnika, wynalazcy i inżyniera. Dwa poprzednie megakontenerowce tej klasy: CMA CGM Jean Mermoz oraz CMA CGM Antoine de Saint Exupery, zostały przekazane kolejno w styczniu i maju tego roku.
Jednostki mają długość 400 metrów i szerokość 59 metrów. Został zbudowane w Hanjin Heavy Industries & Construction – Philippines (HHIC-Phil Inc.), filipińskiej stoczni należącej do południowokoreańskiego Hanjin Heavy Industries and Construction.
CMA CGM, trzeci największy armator kontenerowy na świecie, zanotował spadek zysku o prawie 90 procent w drugim kwartale tego roku.
Zysk netto koncernu wyniósł 22,7 mln dolarów, o prawie 200 mln mniej niż w tym samym okresie w zeszłym roku (213 mln dolarów). Prezes CMA CGM, Radolphe Saade, cieszy się, że udało się zanotować pozytywny wynik finansowy, mimo ogromnego wzrostu ceny paliw.
- Dalej będziemy wdrażać inicjatywy oszczędnościowe, by poprawić swój wynik finansowy. Głównie chodzi o optymizację zarządzania flotą i oszczędność energetyczną – powiedział Saade.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key