To nie było łatwe zadanie. W Porcie Gdańsk przeładowano ze statku na barkę przy Wolnym Obszarze Celnym w Porcie Gdańsk 1,4 tys. ton elementów typu project cargo. Najcięższy z nich ważył 456 ton. Do operacji użyto dźwigu pływającego ENAK o udźwigu 600 ton.
14 marca na pokładzie statku Wilson Fedje przypłynęły do gdańskiego portu konstrukcje typu project cargo. Operacji przeładunkowej dokonywała firma Vetro Shipping, nowy operator logistyczny działający na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Gdańsku, specjalizujący się w obsłudze głównie drobnicy konwencjonalnej i sztuk ciężkich.
- To była bardzo ciekawa i względnie skomplikowana operacja realizowana na potrzeby i zlecenie PKN Orlen w Płocku. Operacja była o tyle ciekawa, że realizowana była w relacji bezpośredniej statek – barka, przy użyciu dźwigu pływającego ENAK – poinformowała naszą redakcję Monika Wszeborowska z Portu Gdańsk.
Przeładowano 8 elementów typu project cargo o łącznej wadze 1,4 tys. ton, w tym ponad 400-tonowy generator oraz turbina gazowa firmy Siemens, które po załadunku na barki przetransportowane zostaą bezpośrednio do Płocka, na potrzeby powstającego tam bloku gazowo-parowego w nowej elektrociepłowni. Ładunek spłynie Wisłą, spodziewany jest w Płocku między 23, a 25 marca.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek