PMK
15 listopada odbyła się ceremonia chrztu najnowszego wycieczkowca Royal Caribbean International – Symphony of the Seas. Wkrótce na pokładzie luksusowej jednostki pojawią się pierwsi pasażerowie. Jest na co czekać.
Jednostka powstawała przez 36 miesięcy, a w jej budowę zaangażowanych było aż 4 700 osób. Symphony of the Seas ma 362 m długości, 66 m szerokości, 70 m wysokości, 9 m zanurzenia oraz 228 081 GT. Jego budowa rozpoczęła się w październiku 2015 r. To czwarty statek klasy Oasis operatora Royal Caribbean. Siostrzana jednostka – Harmony of the Seas, została zwodowana w 2016 r. Jest jednak trochę mniejsza – ma 226 900 GT.
Symphony of the Seas pływa pod bahamską banderą. Na pokład wycieczkowiec zabiera 5 402 pasażerów oraz 2 115-osobową załogę. Znajdują się na nim 18 pokładów oraz 2 394 kabiny.
Na pokładzie statku pasażerowie z pewnością nie będą się nudzić. Przygotowano dla nich wiele atrakcji. To m.in. siedem wyjątkowych stref rozrywki i 10-piętrowa zjeżdżalnia na morzu. Dodatkowo: aqua park dla dzieci, zakręcone zjeżdżalnie wodne, Bionic Bar, w którym barman jest robotem, symulator dla fanów surfingu, olbrzymie ścianki wspinaczkowe, kolejka tyrolska, lodowisko, boisko do koszykówki, tematyczne restauracje m.in. Chops Grill, Izumi Hibachi & Sushi, 4 baseny i 10 jacuzzi, spa, centrum fitness, kino 3D, kasyno, w tym pokój VIP, Costal Kitchen dla gości apartamentów, Boardwalk z uwielbianymi przez wszystkich zabawami festynowymi, m.in karuzelą, Central Park, w którym można odpocząć na świeżym powietrzu pośród tropikalnej roślinności, escape room oraz Aquatheater.
Koszt budowy wycieczkowca to 1,2 biliona euro.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju