PMK
Spółka Jamał LNG, odpowiedzialna za budowę rosyjskiego gazoportu, otrzymała dwie pożyczki od chińskich banków (The Export-Import Bank of China i China Development Bank) na kwotę 9,3 i 2,7 mld euro.
Według władz rosyjskich budowa gazoportu jest realizowana zgodnie z harmonogramem. Prace przy pierwszej linii terminalu są zaawansowane w 65 proc.
Novatek, główny inwestor w projekcie, jest właścicielem licencji na złoże Jużno-Tambejskie, którego zapasy szacowane są na 1,26 bln metrów sześc. gazu i 51,6 mln ton kondensatu. Projekt zakłada wybudowanie fabryki LNG o mocy 15,5 mln ton rocznie.
Wartość całego przedsięwzięcia oceniana jest na 20 mld dolarów.
Chińczycy rozważają także udziau w projekcie na Półwyspie Gydańskim, w pobliżu Morza Karskiego. Dodatkowo Novatek ma plany budowy kolejnego terminala w porcie Saetta. Start konstrukcji zaplanowano na 2018 rok.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju