jk
Bliźniacze barki Hannelore i Jannika wypłynęły (31.08) wczoraj ze Szczecina do Petersburga. To druga dostawa tych jednostek, które powstały w Partner Stocznia.
Barki typu twinbarge powstały na zamówienie belgijskiej firmy Sarens, światowego lidera w dziedzinie podnoszenia ciężarów i inżynierii. Barki, które szczecińska stocznia przekazała kilka miesięcy temu, Ruth i Silke, po udanym sprzężeniu i wymaganych testach balastowych zostały już przekazane właścicielowi.
Barki zostały zaprojektowane do różnych operacji transportowych. Jednostki, po połączeniu mogą pracować jako jedna barka. Dodajmy, że ich pokład może być spłaszczony w celu dopasowania ekstremalnych ładunków. Ponadto ergonomia sprzęgania została zoptymalizowana w celu uproszczenia operacji łączenia i rozdzielania.
W transporcie Hannelore i Jannika pomagają holowniki Zeus i Cyklop, należące do szczecińskiego Zakładu Usług Żeglugowych. W porcie docelowym spodziewane są 5 września.
Barki w liczbach
Długość: 90 m
Szerokość: 15 (30) m
wysokość: 7,6 m
Ładunek: 20 ton /m2
Ładowność/udźwig: 3200m3 / h
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni