„Thurkus”, jeden z dwóch masowców Unibalticu, będzie pływał w barwach Grupy Azoty. Szczeciński armator od lat współpracuje z Azotami, dostarczając jej produkty do europejskich portów.
W ciągu kilku miesięcy, zgodnie z podpisaną między obiema firmami umową, także drugi statek należący do armatora „Thopaz” będzie promował Grupę Azoty. Obie jednostki będą transportować nawozy produkowane przez zakłady należące do Grupy Azoty do portów morza Bałtyckiego i Północnego głównie do Anglii, ale także Francji czy Niemiec.
– Grupa Azoty jest dla nas jednym z najważniejszych partnerów od początku naszej działalności. Umieszczenie logotypu Grupy Azoty na naszych statkach to efekt naszych bliskich biznesowych relacji. Cieszymy się, że nasze statki, które wpływają do portów europejskich będą sławić Grupę Azoty. Uwiarygodnia nas to jako lojalnego armatora współpracującego z najlepszymi firmami na świecie. – podkreśla Arkadiusz Wójcik, prezes i współwłaściciel Unibaltic sp. z o.o
Grupa Azoty szczególną wagę przykłada do transportu morskiego. Wraz z ekspansją zagraniczną, jego logistyczne znaczenie dla dystrybucji produktów staje się coraz ważniejsze. Chemikalia i nawozy należą do towarów, które w dużych ilościach muszą być transportowane do odbiorców zlokalizowanych w różnych zakątkach świata, a transport morski stanowi doskonałe narzędzie w komunikacji z partnerami handlowymi na całym świecie.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody