PMK
Londyńska giełda Baltic Exchange utworzyła specjalny panel, która zamierza opracować nowy indeks LNG dla powiększenia wiedzy na temat transportu tego surowca.
Ten ruch został zaplanowany z brokerami zajmującymi się rynkiem transportu LNG. Spółki LNG Affinity, Braemar ACM, Clarksons i SSY są pierwszymi członkami panelu stworzonego przez BE.
Panel obecnie rozważa różne możliwości. Po sfinalizowaniu dyskusji ich propozycja zostanie przedstawiona radzie Baltic Index do zatwierdzenia i przeprowadzenia fazy próbnej.
Baltic Exchange obecnie prowadzi pierwsze próby tego indeksu za pomocą gazowca LNG o pojemności 160 tysm m3. Test benchmarkowy jest prowadzony na trasie z australijskiego Gladstone do japońskiego Tokio.
- Rozwój LNG transportowanego drogą morską doprowadził do powstania rynku spot. Jednak każdy rynek spotowy musi być poparty standardowymi warunkami umownymi - jak to już ma miejsce na tankowcach i hurtowych rynkach frachtu - powiedział Mark Jackson, dyrektor zarządzający Baltic Exchange. - The Baltic Exchange chce wspierać rynek przewozu i mamy nadzieję, że dzięki indeksowi uzyskamy większą przejrzystość - dodał Jackson.
W ostatnich latach znaczny globalny wzrost produkcji gazu ziemnego i wzrost importu w Indiach, Chinach, Pakistanie i Egipcie doprowadził do zasadniczej zmiany dynamiki rynku żeglugowego LNG. Ponadto podpisywane są kolejne umowy krótkookresowe, bez stałych miejsc docelowych.
Światowy handel tym surowcem przez ostatnie lata zdywersyfikował się, gdyż zbudowano nowe terminale importowe i eksportowe, a flota LNG nadal się powiększa. Do niedawna rynek żeglugi LNG charakteryzował się niskim poziomem aktywności na rynku spotowym, przy czym większość działalności prowadzona była na bazie długoterminowej.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?