• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Arabski statek Bahri Yanbu zawinął do gdańskiego portu po kolejne cysterny (wideo)

Patrycja Cybulska

05.02.2017 01:54 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Arabski statek Bahri Yanbu zawinął do gdańskiego portu po kolejne cysterny (wideo)

Partnerzy portalu

Arabski statek Bahri Yanbu zawinął do gdańskiego portu po kolejne cysterny (wideo) - GospodarkaMorska.pl

Kolejny statek arabskiego armatora Bahri w Gdańsku. Tym razem po raz pierwszy do gdańskiego portu zawinął Bahri Yanbu. Jednostka przypłynęła po cysterny dla Arabii Saudyjskiej.

Bahri Yanbu to statek typu ro-ro zbudowany w 2013 r. Ma 224,96 m długości, 32,3 m szerokości oraz 9,6 m zanurzenia. Tonaż brutto statku to 50 714 GT. Bahri Yanbu pływa pod banderą Arabii Saudyjskiej, a jego armatorem jest The National Shipping Company of Saudi Arabia (BAHRI).

Z Gdańska statek popłynie do Genui (Włochy), następnie do Port Said (Egipt), by zakończyć podróż w Jeddah w Arabii Saudyjskiej.

Oprócz Bahri Yanbu, po cysterny do Gdańska zawijają także statki Bahri Hofuf, Bahri Jedah oraz Bahri Tabuk.

Statki Bahri – stali bywalcy gdańskiego portu

Port Gdańsk został włączony do regularnych serwisów żeglugowych armatora The National Shipping Company of Saudi Arabia (BAHRI) w związku z realizacją kilkuletniego kontraktu na dostawę cystern. Umowa z saudyjskim operatorem została podpisana przez jednego z czołowych producentów wagonów w Polsce.

Do Portu Gdańsk cysterny przujeżdżają z południa kraju na szynach. Następnie są wtaczane na specjalistyczne roll trailery i na nich załadowywane bezpośrednio na statek. Tę operację wykonuje Port Gdański Eksploatacja. Obsługą agencyjną statków zajmuje się Wilhelmsen Ships.

W ramach realizowanego obecnie kontraktu, z Gdańska wypłynie łącznie 1 246 wagonów. Każdy z nich waży około 30 t. Możliwe jest także podpisanie kolejnego kontraktu obejmującego ponad 2 000 cystern.

Współpraca z armatorem Bahri to dla gdańskiego portu szansa na zwiększenie udziału przeładunków typu ro-ro w towarowej strukturze portu, jak również na aktywizację połączeń dalekomorskich na nowych kierunkach.

Barhi specjalizuje się głównie w przewozach drobnicy, paliw, chemikaliów oraz ładunków masowych suchych. Usługi transportowe od prawie 40 lat świadczy w południowej Azji, Ameryce Północnej oraz na północy Europy. Statki tego armatora, oprócz Gdańska, spotkać można także w Hamburgu, Antwerpii, Bremerhaven, Rotterdamie oraz w Bilbao.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.