• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Andrzej Brzózka prezesem Naftoportu

jk

17.11.2017 10:59 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Andrzej Brzózka prezesem Naftoportu - GospodarkaMorska.pl

Rada Nadzorcza Przedsiębiorstwa Przeładunku Paliw Płynnych Naftoport wybrała na stanowisko prezesa  Andrzeja Brzózkę, dotychczasowego wiceprezesa Naftoportu, a wcześniej wieloletniego pracownika oraz prokurenta.

Andrzej Brzózka jest absolwentem Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni i oficerem pokładowym z praktyką na statkach handlowych, z dyplomem starszego oficera, ponadto absolwentem studiów podyplomowych w Krajowej Szkole Administracji Publicznej, Akademii Obrony Narodowej i na Politechnice Gdańskiej. W 2007 uzyskał uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa.

Andrzej Brzózka ma 47 lat, mieszka w Gdyni, jego pasją jest kolarstwo szosowe.

Naftoport wykonuje przeładunki ropy naftowej i produktów naftowych w Porcie Gdańskim. Spółka stanowi istotny element logistyki dostaw ropy dla polskich i niemieckich rafinerii oraz jej tranzytu, a także lądowo-morskiego przeładunku produktów naftowych.

W roku 2016 terminal przeładunkowy Naftoport obsłużył 313 zbiornikowców, w tym 84 jednostki o tonażu przekraczającym 80 tys. ton. Przeładowano 12,23 mln ton ładunków płynnych, z czego 76 % stanowiła ropa naftowa, a 24 % paliwa płynne. To trzeci pod względem tonażu wynik w historii Naftoportu oraz terminalu przeładunku paliw w Porcie Północnym.

Infrastruktura Bazy Paliw Płynnych spółki Naftoport w Porcie Gdańsk obejmuje pięć stanowisk statkowych, a jej roczny potencjał przeładunkowy wynosi ok. 40 mln t. Te parametry sprawiają, że Naftoport to jeden z najbardziej konkurencyjnych terminali naftowych na południowym Bałtyku.
Baza Paliw dzięki jej połączeniu systemem rurociągów z rafineriami stanowi optymalną alternatywę względem lądowych dostaw surowca. Parametry terminalu natomiast pozwalają w całości pokryć zapotrzebowanie na ropę nie tylko polskich rafinerii, ale także dwóch zakładów rafineryjnych zlokalizowanych we wschodnich landach Niemiec.

Dodatkowym atutem jest dostępność Portu Gdańsk dla największych statków, jakie mogą wpłynąć na akwen Bałtycki. Baza przystosowana jest bowiem do obsługi potężnych oceanicznych tankowców typu Aframax, Suezmax oraz VLCC (Very Large Crude Carrier). Potencjał ten z powodzeniem wykorzystują polskie rafinerie, zarówno LOTOS, jak i Orlen. W styczniu dla koncernu PKN Orlen do Naftoportu przypłynęło milion baryłek ropy naftowej z Iranu.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.