PMK
Ocean Network Express (ONE) uważa za przejście na niskosiarkowe paliwa jako najbardziej realistyczną i ekonomiczną opcję przed wejściem nowych przepisów IMO 2020. Jest to jednak rozwiązanie na krótki dystans.
- Wciąż rozważany inne opcje, takie jak skrubery oraz LNG, które mogą być wykorzystane w przyszłości – twierdzi ONE.
Firma planuje odzyskać rosnące koszty paliwa, wprowadzając opłatę bunkrową we wszystkich nowych kontraktach, które rozpoczną się w styczniu 2019 roku.
ONE powiedział, że dotychczasowe kontrakty będą nadal podlegać wcześniejszemu mechanizmowi BAF i pozostaną takie do czasu wygaśnięcia umowy.
Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od kwietnia do września spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
Powodem tak kiepskich prognoz jest wojna handlowa na linii Stany Zjednoczone-Chiny. Ma ona doprowadzić do straty 600 mln dolarów w roku fiskalnym kwiecień 2018 – marzec 2019. A jeszcze na początku roku armator przewidywał w tym okresie zysk 110 mln dolarów.
W samym drugim kwartale tego roku armator zanotował stratę 120 mln dolarów. Członkowie stwierdzili, że winę za fatalny wynik ponosi „niezdarny” start najnowszego sojuszu armatorów.
Ocean Network Express (ONE) powstał przez połączenie trzech japońskich przewoźników morskich: Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd ("K" Line), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK).
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju