PMK
Singapurski armator Ocean Network Express (ONE) odebrał kolejny kontenerowiec z serii Magenta – ONE Columba o ładowności 14 tys. TEU. Jednostkę zbudowała japońska stocznia Kure Shipyard.
Statek o długości 364,15 metrów i szerokości 50,6 metrów będzie pływał dla linii Nippon Yusen Kaisha (NYK). To kolejny kontenerowiec z serii Magenta odebrany w tym roku przez alians ONE. Wcześniej sojusz pozyskał jednostki ONE Stork, ONE Minato i ONE Aquila. A w kolejce czekają 3 kolejne statki z datą zakończenia budowy w 2019 roku.
Według firmy, ONE Columba stosuje formę kadłuba, która optymalizuje ładowanie ładunku, osiągane przez minimalizację przestrzeni maszynowni. Statek jest również wyposażony w specjalny system w swoim głównym silniku, zdolny do przyjmowania zarówno wysokich, jak i niskich zakresów wyjściowych, umożliwiając elastyczność operacyjną i zoptymalizowane zużycie paliwa, co skutkuje redukcją emisji dwutlenku węgla.
Ocean Network Express (ONE) powstał przez połączenie trzech japońskich przewoźników morskich: Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd ("K" Line), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK).
Najgorszy wynik zanotowało K Line, ze stratą 123,4 mln dolarów (-26,2 proc). Armator przyznał, że stworzenie w kwietniu sojuszu było głównym powodem tego wyniku. Nastąpiły problemy w świadczeniu usług przez alians, a dodatkowo wciąż utrzymuje się wysoka cena paliwa. Z kolei NYK zanotował stratę 72,9 mln (-10,5 proc.).
Japoński armator NYK Line obniżył swoją prognozę finansową i oczekuje na koniec dużo mniejszego zysku niż na początku roku.
Na okres kwiecień – wrzesień NYK przewidywało wcześniej przychód na poziomie 8,06 mld dolarów i zysk 72 mln dolarów. Jednak obecnie ta prognoza zmniejszyła się 7,96 mld dolarów i zysku zaledwie 45 mln dolarów (-62,5 proc.).
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych