PMK
Alians 2M, składający się z Maersk Line i MSC, potwierdziły, że brytyjski Port Liverpool na stale zostanie wpisany w trasę serwisu TA4, łączącego Europę z kilkoma amerykańskimi portami.
Usługa ta jest obecnie wykorzystywana do eksportu towarów brytyjskich, takich jak produkty spożywcze, ale również przyciąga zainteresowanie handlem wyrobami przemysłowymi.
- Południowo-wschodnie porty Wielkiej Brytanii cierpią na duże natężenie ruchu morskiego, ostry niedobór przewoźników i poważne obawy dotyczące wpływu Brexitu na handel kontynentalny. W tych trudnych czasach, wciąż warto podejmować odważne ruchy, jeżeli ma się nadzieje na zysk – skomentował Mark Whitworth, dyrektor generalny Peel Ports, operatora portu.
- Przeniesienie naszej transatlantyckiej usługi do Liverpoolu pozwoliło nam na utrzymanie kompleksowej oferty w Wielkiej Brytanii z szerokim zakresem połączeń z naszą globalną siecią. W oparciu o popyt i zainteresowanie ze strony firm z tego regionu Wielkiej Brytanii jesteśmy zadowoleni, że wprowadzamy tę zmianę na stałe - powiedział Asbjorn Kops, dyrektor ds. handlu i marketingu w firmie Maersk.
Statki pływające w ramach serwisu TA4 odwiedzają Antwerpię, Rotterdam, Bremerhaven, Liverpool, Newark, Savannah, Port Everglades i North Charleston.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?