mk
"Bullwinkle" była najwyższą na świecie wieżą wiertniczą. Mierzy 412,1 m długości. Do jej budowy użyto 10 razy więcej stali niż do Wieży Eiffla. Waży ponad 50 tys. ton. Sama jej budowa zajęła 2,5 roku.
Do jej transportu trzeba było zbudować specjalną barkę, która była wówczas największa na świecie. Wieża była holowana w jednym kawałku, 332 mil morskich do jej ostatecznej lokalizacji.
Platforma została zainstalowana w 1988 roku przez firmę Shell w Zatoce Meksykańskiej i była uważana za jeden z najbardziej niezwykłych wyczynów inżynierii 20. wieku.
Realizacja całego projektu trwała ponad 5 lat i pochłonęła 500 mln dol.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie