PMK
Amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) szykuje się do trzeciej misji poszukiwawczej, której celem jest odzyskanie rejestratora podróży z pokładu El Faro.
Do tego celu NTSB wykorzysta pojazd podwodny US Navy CURV-21. Rejestrator VCR jest potrzebny do sporządzenia pełnej dokumentacji wraku.
- Mamy nadzieję, że informacje zawarte w rejestratorze podróży statku, pozwolą nam znaleźć przyczyny jego zatonięcia - mówi Brian Curtis - p.o. dyrektor Biura Bezpieczeństwa Morskiego Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu.
Przypomnijmy, że El Faro z 5 Polakami i 28 Amerykanami na pokładzie zatonął 1 października podczas huraganu Joaquin w okolicach Bahama. Siła wiatru wynosiła 130 mil na godzinę. Straż przybrzeżna USA otrzymała ostatni sygnał z El Faro tego dnia nad ranem. Było to wezwanie pomocy, statek stracił zasilanie i nabierał wody.
W poszukiwaniach brały udział jednostki lotnictwa i marynarki wojennej USA w postaci dwóch samolotów HC-30 Hercules, MH-60 Jayhawk oraz dwóch śmigłowców Northland i Resolute. Powodem zaginięcia jednostki był huragan Joaquin, który zaatakował amerykańskie wybrzeże. W okolicach Bahama jego siła wynosiła 130 mil na godzinę.
242-metrowa jednostka podróżowała trasą z Florydy do Puerto Rico.
Trzech przemytników aresztowano po wywróceniu się pontonu z migrantami
Jak chronić morskie szlaki komunikacyjne? Szkolenie Okrętowej Grupy Zadaniowej 3. FO
Rishi Sunak podkreśla, że Wielka Brytania będzie zwalczać przestępców przewożących imigrantów
Na Morzu Czarnym bez zmian? Po sukcesie ukraińskiego ataku na bazę morską w Sewastopolu Rosja ogranicza aktywność okrętów
Stuletni, rosyjski okręt Kommuna miał nie odnieść dużych zniszczeń. To najstarszy okręt w czynnej służbie na świecie
Tragiczne obchody święta marynarki wojennej w Malezji. Zderzyły się dwa śmigłowce