Rodzina jednego z członków załogi statku ro-ro El Faro, który zatonął dwa tygodnie temu w pobliżu Bahama, złożyła pozew o odszkodowanie od armatora jednostki za zaniedbanie i odpowiedzialność za śmierć ich bliskiego. Żądają 100 mln dolarów.
Pozwanym jest armator Tote Services Inc i Tote Maritime Puerto Rico oraz kapitan jednostki, który także zaginął w katastrofie. - Tote Services pozwoliło El Faro wypłynąć na morze, mimo że statek był w niewystarczającym stanie, by wytrzymać warunki ostrego sztormu – czytamy w pozwie.
Adwokat Willie E. Gary, wnoszący pozew w imię rodziny, powiedział dziennikarzom, że „statek nigdy nie powinien opuścić doku”. Gary w wywiadzie dla agencji Reuters dodał także, że jednostka przechodziła naprawy w dniu ostatniego wypłynięcia z portu (prowadziła je piątka Polaków, którzy także zaginęli w katastrofie), a wcześniej miała również inne problemy. Adwokat przestrzega, że w przyszłości pojawi się jeszcze więcej pozwów od członków rodzin innych zaginionych. Gary to doświadczony prawnik, który prowadził już sprawy przeciwko tak wielkim korporacjom jak Walt Disney czy Anheuser-Busch.
- Jesteśmy teraz w stanie wojny – stwierdził adwokat.
Tote Maritime odmówiło komentarza w sprawie pozwu, a je przedstawiciel stwierdził, że „firma jest teraz skoncentrowana na wsparciu dla rodzin i bliskich ofiar. Władze armatora wcześniej stwierdziły, że za katastrofę odpowiada awaria silnika, a nie kapitan".
Powodem zaginięcia jednostki był huragan Joaquin, który znienacka w czwartek zaatakował amerykańskie wybrzeże. W okolicach Bahama jego siła wynosiła 130 mil na godzinę. Dotąd nie wiadomo, dlaczego kapitan El Faro wpłynął niemal w same oko huraganu. Wyjaśnić tę sprawę ma federalne dochodzenie, które będzie prowadzić Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu.
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
Polscy marynarze uczestniczyli w ćwiczeniu przeciwminowym na Morzu Śródziemnym pk. "Olives Noires 2024"
Siły USA udaremniły atak rakietowy Huti na statek handlowy w Zatoce Adeńskiej
Trzech przemytników aresztowano po wywróceniu się pontonu z migrantami
Jak chronić morskie szlaki komunikacyjne? Szkolenie Okrętowej Grupy Zadaniowej 3. FO
Rishi Sunak podkreśla, że Wielka Brytania będzie zwalczać przestępców przewożących imigrantów