28 czerwca 2016 r. w Rostocku w Niemczech podpisano porozumienie w sprawie ustanowienia niemiecko-polskiego ośrodka kierowania i kontroli działań okrętów podwodnych tzw. COMSUBBALTIC.
Sygnatariuszami dokumentu byli Inspektor MW z Dowództwa Generalnego RSZ kontradmirał Mirosław Mordel, który przewodniczył polskiej delegacji i jego odpowiednik Inspektor MW Niemiec wiceadmirał Andreas Krause.
COMSUBBALTIC (początkowo zwany DEU POL SUBOPAUTH) to bilateralny niemiecko-polski ośrodek kierowania i kontroli działań okrętów podwodnych. Jego powołanie jest jednym z wyników implementacji postanowień „Listu intencyjnego o rozszerzeniu współpracy sił morskich Polski i Niemiec”, podpisanego 27 maja 2013 r. w Warnemünde przez Ministrów Obrony Narodowej RP i RFN, oraz wspólnych doświadczeń wyniesionych w zakresie współpracy między obydwoma flotami w dziedzinie użycia Okrętów Podwodnych.
Ośrodek usytuowany w Glűcksburgu, a docelowo w Rostoku (Niemcy), będzie odpowiedzialny za: kierowanie operacyjne (OPCON) nad wydzielonymi siłami podwodnymi Niemiec i Polski; zapewnienie bezpieczeństwa działań i pływania okrętów podwodnych na akwenie Morza Bałtyckiego; sprawowanie kontroli nad łącznością z okrętami podwodnymi;utrzymanie gotowości do inicjowania działań ratowniczych w przypadku zaistnienia sytuacji alarmowych podczas działań okrętów podwodnych. Służbe w ośrodku rotacyjnie będą pełnić polscy oficerowie MW.
Działalność COMSUBBALTIC, ukierunkowana głównie na zapewnienie bezpieczeństwa działań okrętów podwodnych wpłynie pozytywnie na poziom kierowania, kontroli i zarządzania polskimi okrętami podwodnymi w morzu realizowanymi przez dowódcę Centrum Operacji Morskich (COM).
W skład polskiej delegacji wchodzili również oficerowie z IMW: kmdr Jarosław Skrzyszewski, kmdr por. Marcin Jaskulski oraz z COM-DKM kmdr por. Grzegorz Chomicz.
Rosyjska korweta przybyła do Sewastopola. Będzie kolejnym celem dla ukraińskich rakiet i dronów?
Atak Huti na chiński statek. Czy Pekin zaprowadzi porządek na Morzu Czerwonym?
W Brazylii zwodowano okręt podwodny. Podobne były oferowane Polsce w ramach programu "Orka"
Katastrofa mostu w Baltimore: kolejne szczegóły. Co z załogą statku?
Po niemal 60 latach Niemcy wycofują ze służby swój ostatni okręt desantowy
Przed uderzeniem w most Dali tracił zasilanie. Załoga alarmowała, most był zamknięty