PMK
Brytyjskie ministerstwo obrony ujawniło, że firmy z 5 krajów starają się o kontrakt na budowę okrętów dla ich marynarki. Wśród nich są przedsiębiorstwa z Włoch, Hiszpanii, Japonii, Korei Południowej a także jedno z samej Wielkiej Brytanii.
Konkurs na zaprojektowanie i zbudowanie Okrętów Wsparcia Floty Królewskiej był powodem wielkiej burzy w brytyjskim parlamencie, po tym jak torysi twierdzili, że nie są okrętami wojennymi - nawet jeśli będą uzbrojone i używane w strefach bojowych.
Oznaczało to, że warta 1 miliard funtów umowa na zbudowanie dwóch, prawdopodobnie trzech okrętów, mogłaby zostać zaoferowana zagranicznym stoczniom - potencjalnie odmawiając brytyjskim pracownikom i firmom ogromnych zysków.
Brytyjską stronę reprezentuje konsorcjum złożone z firm: Babcock, BAE Systems, Cammell Laird i Rolls-Royce. Dołączą one do włoskiej firmy Fincantieri, hiszpańskiej firmy Navantia, Japan Marine United Corporation oraz Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering z Korei Południowej jako firm zaproszonych do złożenia oferty w przetargu.
Zwycięski oferent zostanie ogłoszony w 2020 roku. Związki zawodowe i Partia Pracy wezwały do budowy statków w Wielkiej Brytanii, aby pobudzić przemysł brytyjski i zapewnić stały przepływ pracy wykwalifikowanym brytyjskim pracownikom. Jednostki będą uzupełniały niszczyciele , fregaty i lotniskowce na morzach w żywność, amunicję i inne niezbędne zapasy. Okręty wejść do służby w 2026 roku.
Tankowiec u wybrzeży Gotlandii powiązany jest z rosyjskim oligarchą
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli
Wyjątkowe remont i przeobrażenie JS Kaga. Niszczyciel staje się lotniskowcem
W Neapolu statek pasażerski uderzył o nabrzeże, około 30 rannych
Warsztaty nurkowe służb zorganizowane przez WZD MOSG
Morze pod nadzorem mikrosatelitów. Kongsberg zbuduje satelity. Dla Polski również?