Gruntowny remont w szczecińskiej Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia przejdzie największy zbiornikowiec należący do polskiej marynarki wojennej.
ORP Bałtyk wchodzi w skład dywizjonu pomocniczych jednostek pływających Komendy Portu Wojennego Gdynia (3 Flotylla Okrętów). Podczas wspólnych ćwiczeń często współdziała z okrętami państw NATO. W 2000 roku przeszedł pierwszą modernizację.
W tej chwili okręt czeka ponowny remont. Modernizację przejdą silniki główne, naprawione zostaną systemy okrętowe, a system RAZ, odpowiadający za podawanie paliwa, poddany będzie rekonfiguracji. Prace mają być skończone do lipca przyszłego roku.
ORP Bałtyk został zaprojektowany w Polsce i zbudowany w Stoczni Marynarki Wojennej. Jego wodowanie odbyło się w 1988 roku, a wszedł do służby 11 marca 1991 roku. Jest najnowocześniejszym zbiornikowcem polskiej Marynarki Wojennej.
Okręt służy do transportu i przechowywania paliw płynnych (oleju napędowego) i oleju smarnego, oraz do zaopatrywania w te produkty okrętów w portach, na redach lub w morzu. Przekazywanie paliw i olejów może odbywać się z trzech stanowisk wyposażonych w węże: po jednym na każdej burcie oraz na rufie.
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli
Wyjątkowe remont i przeobrażenie JS Kaga. Niszczyciel staje się lotniskowcem
W Neapolu statek pasażerski uderzył o nabrzeże, około 30 rannych
Warsztaty nurkowe służb zorganizowane przez WZD MOSG
Morze pod nadzorem mikrosatelitów. Kongsberg zbuduje satelity. Dla Polski również?
Rosja ulepsza bazę Floty Czarnomorskiej w Noworosyjsku