PMK
W czasie targów IndoDefence 2018 w indonezyjskiej Dżakarcie, holenderski koncern Damen przedstawił swój nowy projekt fregaty Omega o tonażu 6000 t.
Projekt został przygotowany specjalnie z myślą o Indonezji, która zamierza zainwestować w szereg wielkich fregat. Omega będzie jednak całkowicie osobną linią produktów, a każda jednostka z tej serii będzie specjalnie dostosowana do potrzeb klienta indywidualnego.
Damen wyjaśnił, ze Omega bazuje na sprawdzonej konstrukcji kadłuba LCF / De Zeven Provinciën. Statek wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy składający się z 4 silników diesla (dwa mogą być używane do ekonomicznej prędkości, cztery do sprintu) oraz dwóch silników elektrycznych. Silniki wysokoprężne są rozdzielane do przodu i do tyłu w celu zwiększenia wytrzymałości. Wytwarzanie mocy na pokładzie statku uwzględnia przyszłe systemy uzbrojenia, takie jak broń energetyczna.
Podobnie jak w przypadku fregat najnowszej generacji (Type 26 i FTI / Belharra), międzywymiarowa wnęka przechodzi od portu do prawej burty z systemem do obsługi napowietrznej, aby załadować i przenieść kontenery lub uruchomić i odzyskać RHIBS lub USV / UUV. Znajdzie się tam miejsce, by pomieścić kontenery wymiarach 4x20 stóp, a rufowy pokład wielopoziomowy może pomieścić dwa 20 stopowe kontenery. Dodatkowo na górnym pokładzie znajduje się dodatkowa przestrzeń, obok wyrzutni pocisków przeciwlotniczych, dla 2 dodatkowych kontenerów.
HNLMS Vlaardingen kończy służbę w siłach morskich Holandii. Zostanie przekazany Ukrainie
Rosyjska korweta przybyła do Sewastopola. Będzie kolejnym celem dla ukraińskich rakiet i dronów?
Atak Huti na chiński statek. Czy Pekin zaprowadzi porządek na Morzu Czerwonym?
W Brazylii zwodowano okręt podwodny. Podobne były oferowane Polsce w ramach programu "Orka"
Katastrofa mostu w Baltimore: kolejne szczegóły. Co z załogą statku?
Po niemal 60 latach Niemcy wycofują ze służby swój ostatni okręt desantowy