• <

Regaty St. Maarten – Kusznierewicz: złamaliśmy maszt, a było tak dobrze

pc

03.03.2017 13:52 Źródło: PAP
Strona główna Przemysł Jachtowy, Turystyka Morska, Żeglarstwo Morskie Regaty St. Maarten – Kusznierewicz: złamaliśmy maszt, a było tak dobrze

Partnerzy portalu

Regaty St. Maarten – Kusznierewicz: złamaliśmy maszt, a było tak dobrze - GospodarkaMorska.pl

Pechowo zakończył się debiut Mateusza Kusznierewicza w żeglarstwie morskim. Medalista olimpijski w klasie Finn miał poprowadzić na Karaibach jacht z 22-osobową załogą Yacht Club Sopot. – Na treningu złamaliśmy maszt. Szkoda, bo było tak dobrze – poinformował PAP.

Rozpoczynające się w piątek 37. St. Maarten Heineken Regatta to wielkie święto żeglarstwa, na które co roku przyjeżdża kilka tysięcy osób.

– Po dobrych przygotowaniach byliśmy pełni optymizmu. Ale w pierwszym wyścigu treningowym złamaliśmy maszt... Niestety, nie mamy zapasowego. Szkoda, może następnym razem – przekazał z Saint-Martin zasmucony Kusznierewicz.

Jak podkreślił, żal tym większy, bowiem 70-stopowy jacht jest fantastyczny. – Już pierwszego dnia na treningu osiągnęliśmy prędkość 31 węzłów. Opanowanie wszystkich zadań i ról na tak dużej jednostce nie jest łatwe. Dla mnie to nowy rodzaj żeglowania, ale odnalazłem się w tej nowej dla mnie formule znakomicie – powiedział zdobywca sześciu medali mistrzostw świata i ośmiu Europy w klasach Finn oraz Star (z Dominikiem Życkim).

Wypożyczony od Austriaków oceaniczny „Green Dragon” klasy VO70 (długość 21,5 m, szerokość 5,70 m) to wyjątkowa jednostka, bardzo zaawansowana technicznie. Posiada między innymi: uchylny kil, dwie płetwy mieczowe, wodny balast, blisko trzymetrowy bukszpryt, dziewięć kabestanów i ponad 600 metrów kwadratowych powierzchni żagli.

Kusznierewicz przyznał, że czas poświęcony na przygotowanie schematów działania i poruszania się na takim jachcie przyniósł spodziewane efekty. Na pokładzie panowały spokój, dobra atmosfera, a co najważniejsze, każdy z członków załogi wiedział, na jakim zadaniu ma skupić uwagę, w czym pomógł opracowywany przez trzy miesiące playbook – szczegółowa instrukcja działania przy poszczególnych manewrach i sytuacjach.

W trzydniowych regatach udział weźmie spora liczba żeglarzy z Polski, którzy będą w zagranicznych załogach na jachtach VO60 Amber Sail, VO70 Monster Project czy katamaran R-Six.

Partnerzy portalu

taurus_sea_power_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.