pc
Największe na świecie targi żeglarskie i sportów wodnych – BOOT Dusseldorf 2018 rozpoczynają się 20 stycznia w Niemczech. W kilkunastu halach wystawienniczych swoje produkty i usługi zaprezentuje prawie 2 000 wystawców. Wśród nich będzie polskie stoisko narodowe (hala 16 nr D76).
Wszyscy zainteresowani na polskim stoisku będą mogli zapoznać się z potencjałem polskiej branży jachtowej oraz uzyskać informację dotyczącą oferty krajowych producentów łodzi, części, wyposażenia oraz usług związanych z tym sektorem. To wsparcie, jakiego udziela Polska Agencja Inwestycji i Handlu realizując program „Promocji gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe”. Analogicznie polskie jachty i łodzie będą promowane w: Holandii, Norwegii, USA, ZEA, Australii, Norwegii, Turcji, Rosji oraz w Chinach.
W Polsce produkuje się ok. 22 000 jachtów rocznie. Łodzie motorowe o długości 6-9 metrów są specjalnością krajowych producentów i zapewniają im drugie, po Stanach Zjednoczonych, miejsce na świecie. Niekwestionowanym liderem wśród odbiorców polskich jachtów i łodzi są Norwegowie. Tylko w 2016 r. zakupili oni polski sprzęt pływający o wartości 70 mln euro. Na drugim i trzecim miejscu znajdują się odpowiednio Francuzi (łączna wartość eksportu w 2016 r. wyniosła 46 mln euro) oraz Niemcy (44 mln euro). Wartość polskiego eksportu jachtów w 2016 wyniosła prawie 350 mln euro.
Więcej informacji na temat realizowanego programu tutaj.
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
Ray White Marine wyłącznym dystrybutorem Sunreef Yachts w Nowej Zelandii
Polscy żeglarze zaczynają walkę o ostatnie kwalifikacje olimpijskie
Za 50 mln euro można kupić bezludną wyspę Tragonisi
Morze Śródziemne. Turystyka od Cabo Verde, po Wenecję i Istambuł