• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Podsumowanie tegorocznych targów Wiatr i Woda z perspektywy firmy Marine Works.

09.03.2015 09:05 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Jachtowy, Turystyka Morska, Żeglarstwo Morskie Podsumowanie tegorocznych targów Wiatr i Woda z perspektywy firmy Marine Works.

Partnerzy portalu

Wojciech Ziółkowski- specjalista od części zamiennych w firmie Marine Works opowiada jak ocenia tegoroczne targi Wiatr i Woda , które odbyły się w dniach 12-15 lutego.

Monika Stankiewicz: Wojtku, wystawialiście się na targach Wiatr i Woda, jak je oceniasz pod względem partnerskim?

Wojciech Ziółkowski: Na targach można się było spotkać ze świadomymi klientami zorientowanymi na poszczególne produkty.

MS: Jakie konkretnie? Czy zwiedzających coś szczególnie zainteresowało?

WZ: Doposażanie jednostek w systemy jachtowe takie jak klimatyzacja jachtowa, generatory morskie, odsalarki czy systemy nawigacji jachtowej. Dużym zainteresowaniem cieszyły się systemy rolowania żagla na miękkim sztagu firmy Selden. Zwiedzający zadawali także masę pytań o układy napędowe. Na targach pokazaliśmy przykład kompletnej linii wałów do jednostek tzw. wypoczynkowych w której skład wchodziła przekładnia ZF Marine model ZF25A, system antywibracyjny Aquadrive oraz śruba składana  SPW Variprofile. Jednak prawdziwym hitem okazała się przygotowana przez nas kompleksowa oferta na części eksploatacyjne do silników jachtowych i przekładni morskich  na nadchodzący sezon.

MS: Żeglarze powoli myślą już o przygotowaniach do sezonu, w co mogą się u Ciebie zaopatrzyć, co możesz im zaproponować?

WZ: W związku ze zbliżającym się sezonem żeglarskim każdy odpowiedzialny armator powinien być w pełni przygotowany na wymianę podstawowych części eksploatacyjnych na jednostkę, takich jak anody, filtry , wirniki pompy wody zaburtowej, paski klinowe, łożyska gumowe na wał, osłony wydechu, świece zapłonowe itd. Najlepszym rozwiązaniem jest zaopatrywanie się w jednym miejscu we wszelkie niezbędne części. Firma Marine Works jest kluczowym partnerem producentów silników morskich, generatorów i innych urządzeń  jachtowych takich marek jak: Vetus, Volvo Penta, ZF Marine, Weber Motors, Steyr Motors, Yanmar, John Deere, Scania, MTU, Caterpillar, Cummins, Mercury, Mercruiser, Mitsubishi, Deutz,Detroit Diesel, Nanni Diesel, Mase Generators, Kohler,Twin Disc, Northern Lights, Mastervolt, Onan,Parker Racor, Dometic, Sealand, Searecovery, Horizon Reverse Osmosis, Village Marine, Kabola, Seafire, Marine Air, Crusair, Condaria, Waeco, RWO Veolia Water, Seakeeper, Simrad, BandG, Lowrance, Jefa, Selden Mast, Marlow, Kobelt. Dzięki temu posiadamy bezpośredni dostęp do oryginalnych części zamiennych. Pozwala to na stosowanie konkurencyjnych cen oraz możliwie krótkiego czasu dostawy.

MS : Jaki rozwiązania wyróżniają was od konkurencji ?

WZ : Posiadamy w swojej bogatej ofercie wiele rozwiązań. Dla przykładu umowa partnerska dla kluczowych klientów trzymamy tzw. „sety”  serwisowe do wszystkich urządzeń na jachcie gotowe do wysyłki od ręki. Bardzo nam zależy żeby żaden żeglarz czy motorowodniak nie stracił sezonu czekając na dostawę części.

MS: Wojtku, czy związując się z waszą firmą ograniczamy się tylko do dostawy części?

WZ: Oczywiście, że nie! Nasi klienci mogą liczyć na szybką reakcję naszego serwisu zarówno w kwestii podstawowej wymiany wynikającej z przeglądów jak i w przypadku nieoczekiwanej awarii. Niewątpliwą zaletą jest usytuowanie naszego serwisu w marinie Delphia Yachts, która mieści się w Gdańsku na Górkach Zachodnich.

MS: Jakie części klient powinien wymienić przed wodowaniem jednostki na wiosnę, mógłbyś coś doradzić?

WZ: Do podstawowej wymiany zalicza się wymianę oleju i  filtrów silnika, wkładu odstojnika wody, wymianę  wirnika pompy wody, wymianę oleju i filtra w przekładni. Doradzam, aby sprawdzić napięcie paska klinowego, aby w razie konieczności jego także wymienić oraz kontrolę akumulatorów. Bardzo ważną sprawą jest kontrola i ewentualna wymiana anod odpowiednio aluminiowych na wody słonawe oraz magnezowych na wody  słodkie co uchroni urządzenia przed korozją elektrochemiczną. Dodam tutaj że, Marine Works jest wyłącznym importerem i dystrybutorem markowych anod kanadyjskiej firmy Martyr Anodes.

MS: Co klient dostanie bezpośrednio u Ciebie? W końcu zajmujesz się nie tylko częściami zamiennymi?

WZ: Oczywiście nasz asortyment nie ogranicza się do części zamiennych, ale tak jak można było to dostrzec na targach, potrafimy kompleksowo wyposażyć jednostkę od pakietu napędowego po maszt. U mnie, czyli u Wojtka Ziółkowskiego można nabyć oryginalne części zamienne i eksploatacyjne, o których wcześniej wspominałem, śruby napędowe firmy Michigan do sztywnych linii wałów jak też do układów zaburtowych takich marek jak Tohatsu, Mercury, Suzuki, Yamaha , Honda czy Evinrude od 5 kM do 300 kM.  Łożyska mosiężno-gumowe na wał, systemy  alarmowe C-POD, antyfouling ultrasoniczny, kotwice Rocna, sterowanie do silników zaburtowych LS-Lecomble and Schmitt, akumulatory EXIDE oraz o pełną gamę produktów firmy VETUS.

MS : Czy w tym roku macie jakieś nowości produktowe ?

WZ: Zajmujemy się dostawą kompleksowych rozwiązań filtracji paliwa oraz oleju da jednostec pływających z firmy Parker Racor. Są to filtry paliwa do silników zaburtowych jak też stacjonarnych zarówno dla benzyn jak też silników wysokoprężnych diesla. Marine Works od blisko 10 lat reprezentuje firmę Parker Hannifin w dziedzinie filtracji (odsalania) wody jako przedstawiciel takich marek jak HRO Systems  - odsalarek z przeznaczeniem na jachty żaglowe, Searecovery - odsalaczy na jachty motorowe oraz Village Marine - systemów odwróconej osmozy dostarczanej na jednostki wojskowe.

MS: Dziękuję za rozmowę.

WZ: Dziękuję i zapraszam do współpracy.

Partnerzy portalu

taurus_sea_power_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.