pc
Trwają Międzynarodowe Targi Łodzi i Jachtów Boot Duesseldorf, na których Polska Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła stoisko narodowe, by promować polski sektor jachtowy wśród zagranicznych przedsiębiorców.
Jak poinformowała we wtorek PAIH, na zwiedzających przez cały czas trwania targów czeka na stoisku ekspert, który przedstawia zalety oraz możliwości polskiego sektora jachtowego, a także potencjał polskiej gospodarki. Dodano, że wszyscy zainteresowani mogą uzyskać tam informację dotyczącą oferty krajowych producentów łodzi, części, wyposażenia oraz usług związanych z tym sektorem.
"Polskim przedsiębiorcom proponujemy bezpłatne formy promocji m.in. dystrybucję materiałów informacyjnych czy wyświetlanie filmów promocyjnych na stoisku narodowym" – wskazał, cytowany w komunikacie, wicedyrektor Departamentu Promocji Gospodarczej PAIH Andrzej Szewczyk. Jak zaznaczył, z wymienionych form promocji mogą skorzystać nie tylko firmy, które są wystawcami, ale też przedsiębiorcy, którzy nie biorą udziału w targach. Dodał, że na stoisku narodowym polscy przedsiębiorcy "mogą się też umówić na spotkania z potencjalnymi partnerami biznesowymi".
Według danych PAIH w Polsce produkuje się ok. 22 tys. jachtów rocznie, a 95 proc. produkcji trafia na eksport. Łodzie motorowe o długości 6-9 metrów są specjalnością krajowych producentów i zapewniają im drugie, po Stanach Zjednoczonych, miejsce na świecie. "Niekwestionowanym liderem wśród odbiorców polskich jachtów i łodzi są Norwegowie. Tylko w 2016 r. zakupili oni polski sprzęt pływający o wartości 70 mln euro" - wskazano. Na drugim i trzecim miejscu znajdują się odpowiednio Francuzi (łączna wartość eksportu w 2016 r. wyniosła 46 mln euro) oraz Niemcy (44 mln euro). Wartość polskiego eksportu jachtów w 2016 wyniosła blisko 350 mln euro.
Największe na świecie targi jachtów, łodzi i sportów wodnych w Duesseldorfie potrwają do 28 stycznia. W kilkunastu halach wystawienniczych swoje produkty i usługi zaprezentuje blisko 2000 wystawców z 68 krajów.
Stoisko narodowe PAIH uruchomiła w ramach programu "Promocji gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe". Analogicznie polskie jachty i łodzie mają być promowane w Holandii, Norwegii, Stanach Zjednoczonych, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Australii, Norwegii, Turcji, Rosji oraz w Chinach.
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
Ray White Marine wyłącznym dystrybutorem Sunreef Yachts w Nowej Zelandii
Polscy żeglarze zaczynają walkę o ostatnie kwalifikacje olimpijskie
Za 50 mln euro można kupić bezludną wyspę Tragonisi
Morze Śródziemne. Turystyka od Cabo Verde, po Wenecję i Istambuł