ew
Przygotowujemy się do wdrożenia nowych, wysokich technologii – mówią przedstawiciele firmy Technologie Tworzyw Sztucznych, jednej z największych firm w Goleniowskim Parku Przemysłowym. Kadłuby mają stać się lżejsze przy jednoczesnym wzroście jakości wykonania.
Firma była obecna na prestiżowych targach Composite Europe w Stuttgarcie. Jej przedstawiciele nie tylko przyglądali się rozwiązaniom technologicznym stosowanym w branży tworzyw sztucznych, ale również poważnie rozmawiali o wdrażaniu ich w goleniowskiej fabryce.
TTS zatrudnia dziś blisko 800 osób, to jeden z największych pracodawców w regionie. Spółka specjalizuje się w budowie luksusowych jachtów i łodzi motorowych. Głównym budulcem jednostek są laminaty, które sprawiają, że jachty są stosunkowo lekkie, a przy tym posiadają odpowiednią wytrzymałość. Jak przyznaje Maciej Twardowski, dyrektor Spółki Technologie Tworzyw Sztucznych, firma zamierza sięgnąć po nowe rozwiązania technologiczne.
- Postęp technologiczny daje nam coraz większe możliwości rozwoju – tłumaczy. - Dziś jesteśmy jedną z najbardziej ekologicznych firm w branży laminatów, ale mimo to chcemy zrobić kolejny krok naprzód. Wdrożenie nowych technologii pozwoli nam nie tylko uzyskać większą wydajność pracy i zwiększyć produkcję, ale też uzyskać możliwie najwyższe standardy związane z ochroną środowiska – dodaje.
TTS posiada system MIAB, czyli specjalistyczne urządzenia do oczyszczania powietrza z lotnych związków organicznych. Istotną częścią procesu filtrowania powietrza jest wykorzystanie energii uzyskanej w trakcie niszczenia zanieczyszczeń w utleniaczach katalitycznych. To pozwala nam łączyć wysoką wydajność podczas procesu oczyszczania gazów z niskim poborem energii.
Na czym miałoby polegać wdrożenie nowych technologii? Dyrektor spółki TTS nie chce zdradzać szczegółów.
- Rozwiązania, które zastosujemy na pewno będą korzystne dla pracowników – wyjaśnia Maciej Twardowski. - Zyskamy także jeszcze większą jakość wykonania samych jednostek, kadłuby staną się lżejsze niż dotychczas przy zachowaniu odpowiedniej wytrzymałości – dodaje.
Podczas targów Composite Europe mówiono m.in. rozwiązaniach pozwalających na stosowanie bazaltowej masy wulkanicznej przy produkcji kadłubów luksusowych jednostek pływających. Swoje stoiska mieli także producenci żywic, którzy w swoją ofertę wprowadzili całkowicie bezzapachowe syntetyki. Te środki można z powodzeniem stosować przy produkcji luksusowych jachtów.
62 zawinięcia wycieczkowców do Portu Gdańsk w tegorocznym sezonie
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Ray White Marine wyłącznym dystrybutorem Sunreef Yachts w Nowej Zelandii
Polscy żeglarze zaczynają walkę o ostatnie kwalifikacje olimpijskie
Za 50 mln euro można kupić bezludną wyspę Tragonisi