• <

Największy jacht żaglowy przekazany armatorowi. Właścicielem rosyjski oligarcha (wideo)

ew

19.03.2018 08:09 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Jachtowy, Turystyka Morska, Żeglarstwo Morskie Największy jacht żaglowy przekazany armatorowi. Właścicielem rosyjski oligarcha (wideo)

Partnerzy portalu

Największy jacht żaglowy przekazany armatorowi. Właścicielem rosyjski oligarcha (wideo) - GospodarkaMorska.pl

Oceanco to światowej klasy producent superjachtów na zamówienie. Do swojego portfolio może dopisać spektakularny jacht żaglowy Black Pearl, którego aluminiowa nadbudówka powstała w gdańskiej firmie Aluship. Była to jedna z najbardziej wyczekiwanych jednostek w całym świecie jachtów.

"Budowa każdego jachtu rozpoczyna się wizją, własną wizją. O tym, jak wygląda jacht i jak się na nim będziemy czuć. Ale perfekcyjny jacht może być idealnym jachtem tylko wtedy, gdy jest perfekcyjną wizją właściciela. Kiedy dotknie tych, którzy wejdą na pokład dokładnie w taki sposób, jaki zaplanował właściciel." - w ten sposób Oceanic rozpoczyna opowieść o budowie przez siebie jachtów. Z usług producenta skorzystał rosyjski inwestor i przedsiębiorca - Oleg Burlakov, który figuruje na liście najbogatszych Rosjan według Forbesa. Jego majątek jest wyceniany na ponad 650 milionów dolarów.

Co ciekawe, Black Pearl ma w swojej historii również polski akcent. Zanim jednostka trafiła do holenderskiej stoczni Oceanco -  dostarczono i zainstalowano aluminiową nadbudówkę, zbudowaną w Gdańsku, w firmie Aluship Technology Sp. z o.o.. Firma wykonała też projekt techniczny i wykonawczy konstrukcji nadbudówki.

Budowa statku przebiegała więc w kooperacji kilku podmiotów: holenderskich Zwijnenburg BV, Krimpen a/d IJssel, gdzie powstał kadłub stalowy, polskiego Aluship Technology, który zbudował nadbudówkę aluminiową oraz holenderskiego Oceanco Ablasserdam, w którym jednostka była wykańczana. 

Black Pearl trójmasztowy jacht żaglowy, na którym zakwaterowanie w 6 kabinach znajdzie aż 12 gości (w tym w luksusowym apartamencie). Jacht jest zasilany dwoma silnikami wysokoprężnymi MTU 12V2000M72 o maksymalnej prędkości na silnikach 17,5 węzłów (według deklaracji producenta, maksymalna prędkość pod żaglami może wynieść aż 30 węzłów). Jego pomocniczy napęd mechaniczny to spalinowo-elektryczny system napędowy, z możliwością odzysku energii. Oznacza to, że kiedy wiatr jest wystarczająco silny - śruba napędowa może służyć jako wirnik napędzający prądnicę. Wytworzona energia może zmniejszać zużycie energii generowanej przez tradycyjne źródła. Jednostka powstała w oparciu o standardy rejestru Lloyd's Register. Black Pearl została zarejestrowana na Kajmanach, a najnowsze dane AIS wskazują, że obecnie udaje się do Gibraltaru z głównej siedziby Oceanco w Ablasserdam.

Całkowita długość jachtu wynosi 106,70 m a łączna powierzchnia żagli około 2900 m²! Mimo tak ogromnej powierzchni - można je postawić w ciągu 7 minut. Każdy z trzech 70-metrowych masztów został wykonany z włókien węglowych.

Według oficjalnych informacji, wykonanie jachtu kosztowało aż 200 mln dolarów. 

 

 

Partnerzy portalu

taurus_sea_power_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.