• <

12.08.2017 09:20 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Młodzieżowe Mistrzostwa Europy w Match Racingu - GospodarkaMorska.pl

Znamy już reprezentantów naszego kraju na Młodzieżowe Mistrzostwa Europy. Chyba każdy sportowiec marzy o tym, żeby móc reprezentować kraj w swojej dziedzinie. Taką szansę dali młodym żeglarzom twórcy Polish Match Tour organizując zgrupowanie, na którym wybrali tych, którzy popłyną z orłem na piersi. Regaty odbędą się w dniach 18-20 sierpnia z bazą w Porcie Jachtowym Basen Północny w Świnoujściu.

– Ogłosiliśmy możliwość wzięcia udziału w zgrupowaniu w Świnoujściu, w trakcie którego zaplanowaliśmy przeprowadzenie treningów, szkolenia, a ostatecznie wybraliśmy reprezentantów naszego kraju. Zgłosiły się 4 załogi, z czego udało się znaleźć miejsce do startu aż dla 3 z nich – mówi Maciej Cylupa z MT Partners.

Nasz kraj reprezentować będą załogi pod sterami Macieja Sapiejki, Igora Tarasiuka oraz Kuby Midora. To potwierdza, że match racing w Polsce zdobywa większą popularność, a dzięki takim inicjatywom zaczynają się nim interesować także młodzi zawodnicy.

– Dużo nauki przez te 4 dni. Wszyscy podnieśliśmy swoje umiejętności. To nasz pierwszy kontakt z jachtami klasy TOM28 i jestem pod ogromnym wrażeniem. Trzeba przyznać, że to dużo większa łódka niż ta, na których do tej pory pływaliśmy – mówi Igor Tarasiuk, sternik jednej z załóg.

Zmagania młodych żeglarzy na wodzie obserwowali trenerzy: Maciej Cylupa oraz Szymon Jabłkowski, dzieląc się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Teraz wszystko w rękach załóg.

– Chodzimy 3 razy w tygodniu na siłownię, treningi na wodzie no i do tego sporo oglądania filmów i analizy taktycznych zachowań na wodzie – dodaje Tarasiuk.

A konkurencja jest poważna, do Świnoujścia przyjadą załogi z całej Europy, w tym utytułowany Włoch Ettore Botticini oraz Francuz Robin Follin, który startował w Młodzieżowym Pucharze Ameryki. Wystartują także załogi ze Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Danii oraz Rosji, w tym aż 2 załogi w pełni kobiece.

Młodzieżowe Mistrzostwa Europy odbywać się będą w ramach nowego żeglarskiego wydarzenia – Świnoujście Sails Festiwal. Wtedy to rozegrane zostaną także Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Finn Masters oraz Puchar Polski w klasie Delphia.24, a w regatach udział weźmie łącznie ponad 120 zawodników z 7 krajów.

– Po 3 latach organizacji regat meczowych i Polskiej Ekstraklasy Żeglarskiej, zdecydowaliśmy się na poszerzenie formuły regat i zaproszenie do Świnoujścia innych klas. To doskonałe miejsce dla żeglarzy, z ogromnym potencjałem dla żeglarzy z zachodu z uwagi na prosty dojazd, z ogromna bazą noclegową i gastronomiczną oraz dużą wygodną mariną. Zorganizowaliśmy tu meczowe Mistrzostwa Europy i Mistrzostwa Świata w latach 2014 i 2015, w kolejnym roku będziemy gościć Mistrzostwa Świata w klasie Micro i jesteśmy pewni, że Świnoujście stanie się nowym modnym miejscem regat w Europie. Dzięki wsparciu miasta i sponsorów możemy ten projekt rozwijać, za co już teraz dziękujemy – podsumowuje Maciej Cylupa, organizator i dyrektor regat.

Partnerzy portalu

taurus_sea_power_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.