pc
Irek już za równikiem. Kolejny cel to : sprawne przejście Atlantyku południowego i minięcie wszystkich wyżów – czytamy na facebookowym profilu wyprawy Chief One: Expeditions. Właśnie z tym zadaniem zmierzy się wkrótce Ireneusz Chwołka, polski żeglarz, który wyruszył w samotny rejs dookoła świata non-stop bez pomocy z zewnątrz. Wyprawa rozpoczęła się na początku miesiąca.
Jak czytamy na facebookowym profilu wyprawy, „Irek będzie kierował się na 185 st by złapać prąd Brazylisjki oraz płynąć z wiatrem. Najważniejsze to skutecznie minąć wyże na południu i dostać się poniżej 40 S.
Oczywiście na bieążco trasa jest modyfikowana jednak wyraźna zmiana kursu na E będzie (chyba) gdzieś na wysokości 35-40 S.”
Ireneusz Chwołka ma do pokonania łącznie 21 600 mil morskich i Wielką Pętlę na trasie: Wyspy Kanaryjskie → równik → dookoła bieguna południowego → równik → Wyspy Kanaryjskie. Czas na wykonanie zadania to zaledwie 100 dni. Organizatorzy wyprawy podkreślają, że jej celem jest „ustanowienie nowego rekordu w samotnym żeglarstwie dookoła globu na wyjątkowo dużej jednostce. Jest to pierwszy samotny rejs na tak dużym jachcie”.
Jacht Chief One, na pokładzie którego płynie polski żeglarz, został zbudowany w 1984 r. w Stanach Zjednoczonych. Ma 23,6 m długości, a jego maszt mierzy ponad 30 m. To jednostka utytułowana podczas wielu regat, gdzie często była największym startującym jachtem. Na jego pokładzie zmieści się 20-osobowa załoga.
Ireneusz „Chief” Chwołka to kapitan jachtowy i motorowodny oraz żeglarz i podróżnik. Po morzach i oceanach pływa już ponad 20 lat. I tyle też przygotowywał się do rejsu NON-STOP SOLO dokoła świata, który jest jego największym marzeniem.
Ray White Marine wyłącznym dystrybutorem Sunreef Yachts w Nowej Zelandii
Polscy żeglarze zaczynają walkę o ostatnie kwalifikacje olimpijskie
Za 50 mln euro można kupić bezludną wyspę Tragonisi
Morze Śródziemne. Turystyka od Cabo Verde, po Wenecję i Istambuł
Kontrowersje na wycieczkowcu. Hiszpania deportuje turystów z Boliwii
Polska w projekcie UE dotyczącym zielonej transformacji w przemyśle jachtowym