• <
szkoła_morska_w_gdyni_980x120_gif_2020

Sztuczna inteligencja na pokładzie Stena Scandinavica

ew

10.09.2018 10:00 Źródło: własne
Strona główna Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu Sztuczna inteligencja na pokładzie Stena Scandinavica

Partnerzy portalu

Sztuczna inteligencja na pokładzie Stena Scandinavica - GospodarkaMorska.pl

Spełniają się zapewnienia operatora promowego Stena Line i koncernu Hitachi. Właśnie rozpoczęło się wdrażanie programu pilotażowego sztucznej inteligencji na pokładzie jednego ze statków armatora - Stena Scandinavica. 

W opinii Stena Line - to rozwiązanie ma znacząco wpłynąć na obniżenie kosztów. System AL ma usprawnić obsługę floty poprzez kontrolę zużycia paliwa i doradztwo w zakresie sposobów obniżenia jego zużycia.

Jak powiedział Lars Carlsson, szef działu sztucznej inteligencji w Stena Line: "Model symuluje wiele różnych scenariuszy, zanim zaproponuje najbardziej optymalną trasę i ustawienia wydajności. Przy pomocy sztucznej inteligencji możemy wziąć pod uwagę wiele zmiennych, takich jak prądy, warunki pogodowe, płytkie wody i prędkość, w różnych kombinacjach, których nie byłby w stanie przewidzieć człowiek ".

Oczywiście, system AL jest nadal w fazie rozwoju i dokładnie nadzoruje go kapitan i załoga. Pierwszy program pilotażowy odbywa się w Stena Scandinavica, pod nadzorem Jana Sjöströma, który od 40 lat pracuje nad optymalizacją kosztów paliwa w Stena Line. 

Stena Line nie jest oczywiście jedyną firmą związaną z branżą morską, która pracuje nad zastosowaniem sztucznej inteligencji w swojej działalności. Warto wspomnieć chociażby o CMA CGM, który pracuje wspólnie z amerykańska firmą Shone, a opracowywany przez nich system ma czuwać nad bezpieczeństwem floty armatora.

Nad opartą na sztucznej inteligencji technologią nawigacji komputerowej dla jednostek autonomicznych pracuje z kolei Rolls-Royce i Google.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.