mk
Ruszyła kampania „Szczecin Rekrutuje“, która ma na celu promocję nowych miejsc pracy i zachęcenie mieszkańców miasta, województwa zachodniopomorskiego i ościennych województw do szukania zajęcia właśnie w Szczecinie.
Akcja Szczecin Rekrutuje to pierwsze działanie z wielu planowanych, które otworzą nowe relacje z biznesem lokalnym. Jeszcze w tym miesiącu zmieni się formuła Rady Gospodarczej Prezydenta Miasta Szczecina, która pełni funkcję opiniotwórczą i doradczą w sprawach związanych z rozwojem gospodarczym miasta. Prezydent Miasta powoła 5 zespołów branżowych: ds. budowlanych i rozwoju przestrzennego, ds. usług nowoczesnych ( BPO, IT, SCC), ds. gospodarki morskiej i logistyki, ds. biotechnologii, badań i rozwoju oraz ds. handlu i rzemiosła. Każdy zespół będzie liczył do 15 członków. Ich posiedzenia odbywać się będą nie rzadziej niż raz na kwartał. Prezydent miasta będzie także corocznie przyznawał Nagrody Gospodarcze. Będą one miały charakter honorowy, laureaci zostaną wybrani przez Prezydenta spośród rekomendacji przedstawionych przez Radę Gospodarczą. Zostaną wręczone przez Prezydenta Miasta podczas Szczecińskiego Forum Gospodarczego.
Bodźcem do przeprowadzenia kampanii i szeregu nowych działań na rzecz lokalnego biznesu było pojawienie się dwóch nowych inwestycji na terenie metropolii szczecińskiej – marki Zalando i Amazon, światowych firm z branży e-commerce (łącznie obie firmy szukają 2000 pracowników), oraz rozwój kluczowych dla regionu branż – m.in. sektorów IT, BPO i energetyki odnawialnej.
- Czasy się zmieniły. Dziś to nie pracownik szuka pracodawcy tylko pracodawca ma problem ze znalezieniem pracowników - mówi prezydent Szczecina, Piotr Krzystek. – Dla miastajest to naturalne, że musimy wesprzeć nowych inwestorów w tych poszukiwaniach. Kilka tysięcy nowych miejsc pracy to niebagatelna liczba.
Kampania jest skierowana do mieszkańców czterech województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego. Ma na celu zwrócić uwagę na Szczecin, jako na miasto, o którym warto pomyśleć poszukując pracy i być może rozważyć relokację.
Od 16 stycznia do końca miesiąca w Onecie, Wirtualnej Polsce, Pracuj.pl i Gratka.pl pojawiły się banery reklamowe z hasłem kampanii „Jest praca w dobrym klimacie“, które kierują do serwisu kampanii www.kariera.szczecin.eu. To właśnie tam można znaleźć informacje na temat akcji oraz loga 34 kluczowych firm i instytucji, które rekrutują w Szczecinie i które zaangażowały się w kampanię.
- Chcieliśmy zebrać w jednym miejscu większość ofert pracy, które są obecnie dostępne w naszym regionie. Pozwoli to mieszkańcom na szybkie i skuteczne ich przeglądanie – mówi Marek Kubik, prezes Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Konferencja poświęcona morskiej flocie handlowej pod narodową banderą w murach Wydziału Nawigacyjnego UMG
20-lecie Polski w UE. Zwiedzanie latarń morskich 1 maja za złotówkę
Jak przetrwać i ratować na morzu? Ćwiczenia i badania na Bałtyku z udziałem studentów i pracowników uczelni morskich
Historia kołem się toczy. XVII-wieczny festyn pod Gdańskim Żurawiem
VI Forum Bezpieczeństwa Przemysłu Morskiego. Jakie szanse i zagrożenia wiążą się z rozwojem sztucznej inteligencji?