ew
23 października 2018 Szkoła Morska w Gdyni dokonała ważnej zmiany w posiadanych symulatorach nawigacyjnych. Istniejący ( od roku 1999 ) symulator nawigacyjny systemu Polaris [ produkt norweskiej firmy Kongsberg, obecnie Kongsberg Digital KDI], został zastąpiony przez najnowszy jej produkt – system K-Sim Navigation (wersja 2,5).
K-Sim Navigation jest specjalnie zaprojektowany dla zapewnienia szkolenia zgodnie z najlepszą praktyką , najwyższymi możliwymi standardami i co ważne, oczekiwaniami klientów.
Oprogramowanie systemu, tworzące w połączeniu z zaawansowanym modelowaniem hydrodynamicznym symulator , w którym statki, obiekty i urządzenia zachowują się i oddziaływują na siebie w sposób rzeczywisty. Wszystko to odbywa się w niezwykle realistycznym „krajobrazie”. Po raz pierwszy powiodła się próba dużego przybliżenia zachowania wirtualnego morza do żywiołu.
Bardzo zaawansowany system wizyjny oraz wiele możliwości integracji dodatkowego sprzętu i symulatorów stawia K-Sim Navigation w rzędzie najbardziej kompletnych symulatorów używanych do szkoleń morskich.
Realizm symulowania modeli statków
Dostępne są różnorodne modele hydrodynamiczne statków z 6. stopniami swobody , które w sposób zacznie bardziej zaawansowany , niż to miało miejsce w systemie Polaris , odtwarzają z doskonałą dokładnością zachowanie się statku w ruchu. Tym razem modele pozwalają na zmiany stanów załadowania i kontrolę balastów.
Uzyskano bardzo wysoki stopień odwzorowania właściwości lin włókiennych, stalowych, łańcuchów i kalkulacji obciążeń wind oraz sił działających na liny podczas operacji holowniczych cumowniczych itp.
Część modeli [ stopniowo obejmie to wszystkie ] przy uaktywnieniu funkcji SMART Object, pozwala instruktorowi ,tworzącemu ćwiczenie , zaadoptować model do oczekiwanych potrzeb szkolenia. Może np. zmieniać kolor kadłuba, nadbudówek, nazwę, logo itp oraz teksturę ,jak i stan załadowania ,w zależności od specyfiki zadania.
Każdy z zastosowanych modeli może wystąpić również w charakterze statku obcego, kontrolowanego przez instruktora.
Akweny szkoleniowe są dokładnym odzwierciedleniem ich rzeczywistych odpowiedników. Program zezwala na dowolne i bardzo zaawansowane kształtowanie warunków środowiskowych w danym ćwiczeniu takich, jak pogoda, widzialności, bardzo rozbudowane możliwości lodowe, wiatr, prąd, pływy z uwzględnieniem tzw poligonów , gdzie kreuje się zróżnicowane sytuacje w rozmaitych częściach akwenów, wewnątrz i na zewnątrz portów , falochronów itp. Dzięki temu, ćwiczenia przybierają dowolne stopnie trudności , co jest niezwykle cenne w procesie szkolenia.
System zainstalowany w Szkole Morskiej w Gdyni stanowią 3 mostki nawigacyjne.
W ramach wymiany systemu usunięto wszystkie konsole i urządzenia systemu POLARIS zastępując je nowoczesnymi, tworząc nowoczesny mostek zintegrowany.
Pozostałe mostki zostały również zmodernizowane w stopniu pozwalającym na spełnienie wymagań systemu K-SI NAVIGATION.
Korzystają z systemu wizyjnego opartego na monitorach LED, w przeciwieństwie do mostka głównego, gdzie system wizyjny działa w oparciu o rzutniki , co sprawia widzenie perspektywy obrazu.
Jeden z mostków, z 9. kanałami wizyjnymi, jest wyposażony w system DP [ class 2 + CJoy ], tworząc mostek DP Class A. Zainstalowano system Kongsberg K-Pos DP wersja 8,2 – spotykany jedynie na nowoczesnych jednostkach DP z systemem KONGSBERG. System K-Pos DP wersja 8,2 został zaadoptowany również na 6 stacjach symulatora DP Basic.
Wszystkie mostki nawigacyjne zostały bogato wyposażone w urządzenia nawigacyjne i kontrolne. Na koniec wyjaśniamy, dlaczego zdecydowaliśmy się na wymianę systemu. Przede wszystkim dalszy rozwój Polarisa został wstrzymany. Norwegowie prowadzą tzw działalność paliatywną , z uwagi na to , że nie jest już w stanie obsłużyć modeli nowoczesnych statków, wymagających niezwykle sprawnego oprogramowania .Jego wartość edukacyjna staje się bardzo podstawowa.
Obserwując światowe tendencje w budownictwie okrętowym, chcąc jednocześnie dać wyraźną odpowiedź na zawołanie rynku, podjęliśmy tę decyzję. Z przyjemnością będziemy gościli Państwa u siebie, dostarczając najlepszej jakości szkoleń, bardzo ostatnio poszukiwanych na rynku szkoleniowym .
Historia kołem się toczy. XVII-wieczny festyn pod Gdańskim Żurawiem
VI Forum Bezpieczeństwa Przemysłu Morskiego. Jakie szanse i zagrożenia wiążą się z rozwojem sztucznej inteligencji?
Powstające Muzeum Kanału Sueskiego szykuje się do otwarcia na turystów
Muzeum Marynarki Wojennej pokazuje wnętrze Sokoła. Prace nad wyjątkowym eksponatem wciąż trwają
Wojciech Ślączka wybrany na rektora Politechniki Morskiej w Szczecinie
Jakie są możliwości pracy w terminalu kontenerowym? Baltic Hub odpowiada na to pytanie podczas targów pracy Talent Days