pc
W regionie Kaukazu Południowego Polska powraca do aktywnej polityki realizowanej przez śp. prezydenta Lecha Kaczyńskiego - powiedział podczas piątkowych rozmów w Baku wiceszef MSZ Jan Dziedziczak.
Jak poinformowało w komunikacie Biuro Rzecznika Prasowego resortu dyplomacji, Dziedziczak spotkał się w Baku m.in. z ministrem spraw zagranicznych Azerbejdżanu Elmarem Mammadiarowem. "Polska powraca do aktywnej polityki w regionie Kaukazu Południowego realizowanej przez śp. prezydenta Lecha Kaczyńskiego, który wielokrotnie odwiedzał Azerbejdżan" – cytuje MSZ wiceministra .
Według relacji MSZ szef azerbejdżańskiej dyplomacji zadeklarował, że celem Baku jest wzmocnienie współpracy dwustronnej z Polską, "szczególnie w dziedzinie gospodarki, rozwoju korytarzy transportowych oraz energetyki". Mammadiarow nawiązał w tym kontekście do niedawnej wizyty w Polsce prezydenta Ilhama Alijewa.
Ponadto - podano w komunikacie - w związku z przypadającym w 2018 r. stuleciem niepodległości Polski i 25. rocznicą nawiązania relacji dwustronnych, Dziedziczak i Mammadiarow "uzgodnili przygotowanie wspólnej strategii obchodów tego jubileuszu".
Kolejnym tematem rozmów ministrów było upamiętnienie historycznego wkładu Polaków w rozwój Azerbejdżanu. "Jest rzeczą niezwykle ważną, aby uświadomić młodym pokoleniom dokonania polskich architektów, twórców najwspanialszych budowli użyteczności publicznej w stolicy Azerbejdżanu" – przekonywał Dziedziczak.
Wiceszef MSZ podziękował również swoim azerbejdżańskim partnerom za wsparcie Polski w staraniach o niestałe członkostwo w Radzie Bezpieczeństwa ONZ w latach 2018-2019 oraz zwrócił się o poparcie dla kandydatury Łodzi na gospodarza EXPO 2022.
Jak poinformowało MSZ w komunikacie, wiceminister podczas wizyty w Baku złożył ponadto wieńce w Alei Męczenników oraz na grobie polskiego inżyniera Pawła Potockiego, a także udział w 41. Światowej Konferencji Skautowej.
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi
Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi