pc
Za 218,1 mln zł brutto firma Mota - Engil Central Europe SA chce zbudować ponad siedmiokilometrowy odcinek obwodnicy Łomży (Podlaskie), która jest elementem trasy S61 Via Baltica. GDDKiA uznało w poniedziałek tę ofertę za najkorzystniejszą w przetargu.
Rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Rafał Malinowski poinformował, że inwestycja - budowa S61 od węzła Łomża Południe (z węzłem) do węzła Łomża Zachód (bez węzła) obejmuje również przebudowę 9 km drogi krajowej nr 63.
W przetargu startowało 8 oferentów. Mota - Engil Central Europe SA zaproponowała najtańszą cenę i spełniła wszystkie przetargowe kryteria. "Trzy oferty zostały odrzucone" - poinformował Malinowski. Jest wśród nich najtańsza cenowo, którą złożyło konsorcjum Rubau Polska sp z o.o. i Construcciones Rubau SA (ponad 210,5 mln zł).
W najbliższym czasie GDDKiA planuje podpisanie umów na dwa odcinki S61: Kolno-Stawiski oraz Stawiski-Szczuczyn. Pozostałe przetargi na inne odcinki S61 są w trakcie, we wszystkich były już otwarte przetargowe oferty - poinformował Malinowski.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi