Paweł Kuś
Największy armator kontenerowców na świecie, Maersk Line, do spółki z 14 innymi armatorami unikną kar od Unii Europejskiej za stosowanie praktyk monopolistycznych - wynika z nieoficjalnych źródeł. Komisja Europejska zdecydowała się przyjąć ofertę zmiany działalności tych przewoźników.
Praktyka, która wzbudziła zastrzeżenia inspektorów, dotyczyła zapowiedzi podwyżek stawek frachtu w przyszłości przez te firmy, co miało ich zdaniem dać szansę klientom na najlepsze ceny. Te informacje można było znaleźć na oficjalnych stronach przewoźników oraz w prasie specjalistycznej. Komisja badałą okres tej praktyki od 2009 roku.
Komisja Europejska ogłosi oficjalnie wyniki śledztwa w przyszłym miesiącu, co oznacza, że armatorzy prawdopodobnie unikną zapowiedzianych kar. W zamian za to są zmuszeniu informować publikę o zmianie cen 31 dni przed ich wprowadzeniem.
Oprócz Maerska pod lupą europejskich komisarzy znaleźli się inni armatorzy: CMA CGM, Evergreen, China Shipping, Hamburg Sud, Hanjin, OOCL, MOL , UASC, Hapag-Lloyd, Cosco, NYK, Hyundai Merchant Marine Company oraz ZIM.
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi
Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi