• <

Rewitalizacja Kanału Elbląskiego wyróżniona

oprac. MN

29.08.2016 08:12 Źródło: RZGW Gdańsk
Strona główna Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska Rewitalizacja Kanału Elbląskiego wyróżniona

Partnerzy portalu

Rewitalizacja Kanału Elbląskiego wyróżniona - GospodarkaMorska.pl

Rewitalizacja Kanału Elbląskiego przeprowadzona przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku została wyróżniona w XX edycji Ogólnopolskiego Konkursu Otwartego „Modernizacja Roku 2015”. Prestiżowe Wyróżnienie (II miejsce) „Modernizacja Roku 2015” w kategorii „sport i rekreacja” przyznało Jury Konkursu.

Uroczystość ogłoszenia wyników i wręczenia nagród w XX Jubileuszowej Edycji Konkursu "Modernizacja Roku 2015" odbyła się w środę, 24 sierpnia 2016 roku, na Zamku Królewskim w Warszawie. Wydarzenie pod honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Pracy, Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego i Instytutu Badawczego Dróg i Mostów oraz Komisji Infrastruktury Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej zgromadziło liczne grono ekspertów branżowych. Patronat naukowy nad wydarzeniem objęły także Politechniki: Białostocka, Gdańska, Koszalińska, Krakowska, Łódzka, Rzeszowska, Świętokrzyska, czy Wrocławska.

Wyróżnienie dla RZGW w Gdańsku odebrał zastępca dyrektora RZGW ds. technicznych i inwestycji Krzysztof Roman.

To nie pierwsza nagroda dla ukończonej w maju 2015 rewitalizacji. Projekt określany w skrócie: „Rewitalizacja Kanału Elbląskiego” otrzymała również nagrodę „Zabytek Zadbany” przyznaną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz nagrodę I stopnia i tytuł „Budowy Roku” przyznaną przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, przy współudziale Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.

Kanał Elbląski jest unikatowym w skali światowej zabytkiem hydrotechnicznym i jednoczesne znaną atrakcją turystyczną. To jeden z najbardziej malowniczych szlaków żeglugowych Polski. Poprzez jezioro Drużno i rzekę Elbląg łączy Zalew Wiślany z systemem jezior Warmii i Mazur. To jedyna na świecie, czynna dla turystów, droga wodna, na której wykorzystuje się system przemieszczania statków za pomocą wózków poruszających się po pochylniach. Pochylnie te są napędzane systemem kół (lub turbiny), które czerpią energię z różnicy poziomów wody.

Koszt rewitalizacji Kanału wyniósł ok. 115 mln zł. Projekt otrzymał dofinansowanie w wysokości ok. 48 mln zł ze środków Unii Europejskiej. Pozostała kwota na realizację Projektu pochodziła z Budżetu Państwa. Rewitalizację rozpoczęto w 2011r.

Partnerzy portalu

KONFERENCJA_PRAWA_MORSKIEGO_UG_2024
legal_marine_mateusz_romowicz_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.