pc
Krajowe przedsiębiorstwa mogą się już zgłaszać do programu, w ramach którego będą mogły zaprezentować swoje produkty w polskim pawilonie podczas światowej wystawy Expo 2020 w Dubaju - poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu.
"Chcemy wykorzystać polskie marki w roli ambasadorów naszej gospodarki. Wszystko, co znajdzie się w pawilonie i wokół niego ma być wizytówką Polski - począwszy od podawanych gościom napojów i przekąsek, poprzez zastawy stołowe, meble, ubiór obsługi pawilonu, po pojazdy i różnego typu innowacyjne rozwiązania ekspozycyjne" – wyjaśniła koordynator projektu Expo w PAIH Monika Dyląg-Sajór, cytowana w komunikacie przesłanym w piątek PAP.
Jak zaznaczyła PAIH, udział w Programie Partnerskim oznacza dla polskich przedsiębiorców możliwość zaprezentowania marki i produktów szerokiemu gronu potencjalnych odbiorców z całego świata, którzy będą obecni na światowej wystawie w Dubaju.
"Wedle szacunków organizatorów Expo odwiedzić może ponad 18 mln ludzi" - powiedziała Dyląg-Sajór. Zaznaczyła, że będzie to okazja do stworzenia czy wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej, skierowanej głównie do Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz rynki krajów Zatoki Perskiej.
"Inicjatywa ma wzmocnić przekaz komunikacyjny marki +Polska+, poprzez włączenie polskich produktów w codzienną działalność polskiego pawilonu, który od października 2020 roku do kwietnia 2021 roku gościć będzie zwiedzających, w tym światowe delegacje gospodarcze z całego świata" - podkreślono.
Nabór do programu ma formułę konkursu, który potrwa do 7 grudnia br. Mogą się do niego zgłosić firmy niezależnie od skali działalności. "Dotychczas programy wsparcia skierowane były z reguły do małych i średnich przedsiębiorców" – wyjaśniła Dyląg-Sajór.
Firmy mogą przystąpić do projektu poprzez udostępnienie produktów lub zaangażowanie finansowe. Jak zaznaczyła Dyląg-Sajór, produkty zgłaszane do konkursu muszą być w fazie komercjalizacyjnej. "Chodzi o to, aby sukces promocyjny można było szybko przekuć w wymierny efekt gospodarczy" – wskazała.
Jak zaznaczyła Agencja, Program Partnerski to kolejny element strategii promocji gospodarczej Polski w ramach Expo 2020 w Dubaju. W kwietniu 2018 r. PAIH ogłosiła konkurs na technologie lub produkty, które mogą zostać wykorzystane do tworzenia ekspozycji oraz do budowy polskiego pawilonu. W konkursie wyłoniono 50 firm.
"W kolejnych etapach będziemy poszukiwać operatorów cukiernio-piekarni i sklepu w pawilonie Polski. Ogłosimy też nabór do katalogu polskich firm, który dystrybuowany będzie podczas wszystkich wydarzeń gospodarczych w ramach Expo" – zapowiedziała Dyląg-Sajór. Krajowe przedsiębiorstwa będą też mogły korzystać ze stoisk narodowych organizowanych na sześciu najważniejszych wydarzeniach targowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich organizowanych podczas Wystawy Expo 2020.
W październiku br., po rozstrzygnięciu konkursu architektonicznego na projekt polskiego pawilonu oraz ekspozycji zewnętrznej w ramach Expo 2020, zostanie ogłoszony konkurs dotyczący współtworzenia elementów ekspozycji pawilonu - zapowiedziała Agencja.
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)