pc
III pakiet portowy przyjęty przez Radę Unii Europejskiej. Zgodnie z zawartymi w nim przepisami, od 2017 r. dostęp do usług portowych UE ma był łatwiejszy, a finansowanie portów bardziej przejrzyste.
Nowe regulacje obejmują 319 portów działających w ramach TEN-T, czyli transeuropejskiej sieci transportowej. W Polsce dotyczą portów w Gdyni, Gdańsku oraz portowego zespołu Szczecin-Świnoujście. Przepisy zwiększą przejrzystość opłat za korzystanie z usług oraz infrastruktury portowej.
Dużo emocji budził zapis dotyczący wolnego dostępu do usług portowych. Ostatecznie uznano, że w mocy pozostają krajowe ustalenia dotyczące portowych usług, a zarządcy portów jedynie w niektórych sytuacjach mogą ograniczać liczbę usługodawców oraz nakładać na nich minimalne wymagania w zakresie świadczenia usług.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi