W czwartek wszyscy klienci, którzy kupią norweskiego łososia, otrzymają darmową pomadkę do ust, brzmi kampania niemieckiej sieci supermarketów w Finlandii.
Reklama opublikowana w fińskich gazetach nawiązuje do zawieszenia w środę wielokrotnej medalistki olimpijskiej i świata w biegach narciarskich Norweżki Therese Johaug, która stosowała maść na usta zawierającą środek dopingujący.
Niemiecka sieć nie ukrywa, że kampania dotyczy właśnie tego faktu.
– Staraliśmy się być jak najbardziej aktualni, nawiązując do wydarzeń interesujących naszych klientów. Oferta jest jednodniowa i dotyczy tylko czwartku – wyjaśnił dyrektor handlowy sieci Seppo Niemelae na łamach norweskiego dziennika „Dagbladet”.
Gazeta podkreśliła, że jest to nie tylko gra reklamowa oparta na aktualnych wydarzeniach, mająca na celu sprzedaż najbardziej znanego norweskiego produktu, lecz pewna „zemsta” za potraktowanie tej sieci w Norwegii, która jest jednym z nielicznych krajów w Europie, gdzie jej sklepy nie istnieją.
Sieć weszła na norweski rynek w 2004 roku, ale od początku była wrogo traktowana przez norweskich konkurentów, którzy stosowali m.in. czarny PR. W efekcie wszystkie sklepy zostały po pięciu latach przejęte przez norweską grupę supermarketów.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku