pc
W Krakowie w czwartek podczas obrad Komitetu Monitorującego Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko miał zostać przedstawiony projekt wykreślenia z wykazu dużych projektów odcinków trasy S6. Ostatecznie jednak temat nie trafił pod głosowanie.
Przypomnijmy: rząd miał w planach usunięcie z wykazu dużych projektów odcinków S6 pomiędzy Koszalinem a Lęborkiem, ale pod presją Komisji Europejskiej oraz samorządowców, którzy zapowiedzieli swój liczny udział w czwartkowym posiedzeniu Komitetu Monitorującego POIiŚ, cofnięto tę decyzję.
Na obradach Komitetu Monitorującego zjawili się m.in. samorządowcy ze Środkowego Pomorza.
Już pod koniec ubiegłego roku marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk wystosował apel w sprawie trasy S6 do Prezesa Rady Ministrów. Pod apelem podpisało się ok. 20 tys. osób.
W październiku br. marszałek Struk wraz z marszałkiem województwa zachodniopomorskiego Olgierdem Geblewiczem wystosowali kolejny apel do członków KM POIiŚ. Marszałkowie podkreślili wagę i znaczenie tej inwestycji dla całego Pomorza i wyrazili sprzeciw wobec planów wykreślenia jej z wykazu dużych projektów.
Trasa S6 jest priorytetową inwestycją komunikacyjną dla całego regionu. Ma połączyć byłe miasta wojewódzkie: Słupsk i Koszalin ze stolicami regionów Szczecinem i Gdańskiem. Jest również istotnym połączeniem, które ma poprawić dostępność portów w Kołobrzegu, Darłowie, Ustce i Łebie.
- Ostatnia decyzja Komitetu Monitorującego to jedynie wstrzymanie zawieszenia projektu. Co absolutnie nie oznacza, że trasa S6 dostała „zielone światło”. Głosowanie zostało zawieszone i musimy konsekwentnie walczyć o budowę tej trasy – mówi marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku