• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Klienci i e-klienci w ZUS

ew

23.07.2018 10:28 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Klienci i e-klienci w ZUS - GospodarkaMorska.pl

W niecałe 2,5 roku oba pomorskie oddziały ZUS obsłużyły prawie 3 mln klientów. Jednak coraz więcej z nas wybiera elektroniczny kontakt z urzędem. W całej Polsce, w tym samym czasie ZUS przyjął ponad 9 mln elektronicznych wniosków i podobną liczbę połączeń telefonicznych na infolinię.


Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma ok. 25 mln klientów. Są to ubezpieczeni, emeryci i renciści oraz płatnicy składek – najczęściej przedsiębiorcy. Każdego roku przez sale obsługi klienta w całym kraju przewija się ponad 20 mln osób. Od 2016 r.  do połowy 2018 r. pomorskie oddziały ZUS obsłużyły na salach niemal 3 mln klientów,  ponad 2 mln 200 tys.  w Gdańsku i prawie 700 tys. w Słupsku. Najwięcej z nich, bo prawie 1 mln 200 tys.  stanowili emeryci i renciści.


Co ciekawe, blisko 600 doradców emerytalnych, którzy pojawili się w ZUS w połowie ubiegłego roku, doradziło ponad 2 mln osób. Każdego miesiąca jeden pracownik sali obsługi klientów obsługuje średnio 540 osób. Warto wspomnieć, że przeciętny czas oczekiwania na obsługę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych to zaledwie nieco ponad 5 minut. Stawia to Zakład  w czołówce instytucji najsprawniej obsługujących klientów. Dodatkowo Zakład systematycznie dopasowuje swoje usługi do najpilniejszych potrzeb klientów. Dotychczas wprowadził doradców emerytalnych, doradców płatników składek, a niedawno doradców ds. e-ZLA.


Można zauważyć rosnącą liczbę klientów, których Zakład Ubezpieczeń Społecznych obsługuje przez internet i telefon. Dziś 2,4 mln klientów ma swój profil na Platformie Usług Elektronicznych. W ciągu roku liczba zarejestrowanych profili na PUE ZUS wzrosła o 600 tysięcy. W niecałe 2,5 roku za pośrednictwem platformy internetowej klienci złożyli w ZUS 9,1 mln wniosków. Za pośrednictwem elektronicznego oprogramowania Płatnik, Zakład przyjął w tym czasie 163 mln dokumentów ubezpieczeniowych. Co roku rośnie liczba obsługiwanych przez ZUS połączeń telefonicznych. W ubiegłym roku było to już 3,7 mln, czyli o 400 tys. więcej niż w 2016 r.  Do końca maja tego roku pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej obsłużyli blisko 2 mln połączeń.

Partnerzy portalu

legal_marine_mateusz_romowicz_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.