pc/prs.pl
PRS Certyfikacja uruchomił kolejny program certyfikacji w obszarze systemów zarządzania – FSSC 22000. To model certyfikacji przeznaczony do stosowania przez wszystkie organizacje, niezależnie od wielkości i formy prawnej, funkcjonujące w całym łańcuchu dostaw żywności i pasz.
FSSC 22000 opiera się na wymaganiach ISO 22000, ISO/TS 22003, specyfikacjach technicznych dla poszczególnych sektorowych programów wstępnych (PRP), takich jak: produkcja żywności, pasz, opakowań, produkcja rolna, catering czy magazynowanie i logistyka oraz na wymaganiach dodatkowych, jak obrona żywności, przeciwdziałanie zafałszowaniom żywności czy zasady postępowania z alergenami. Standard kładzie nacisk na produkcję bezpiecznej żywności w miejscu konsumpcji, jak również kulturę bezpieczeństwa żywności w organizacji i jest uznawany przez Globalną Inicjatywę Bezpieczeństwa Żywności GFSI (Global Food Safety Initiative) na równi z BRC i IFS.
Certyfikacja wg FSSC 22000 umożliwia wykorzystanie standardu do spełnienia wymagań globalnych sieci handlowych czy wiodących firm spożywczych w ramach jednego, uznanego międzynarodowo systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności w całym łańcuchu dostaw. Wiele korzyści wynikających z certyfikacji FSSC 22000 jest realizowanych poprzez obniżenie kosztów produkcji, zwrotów, przeróbek czy reklamacji klientów.
PRS zacgęca przetwórców żywności oraz producentów dodatków funkcjonalnych dla przemysłu spożywczego, do certyfikacji na zgodność z FSSC 22000. Skuteczne systemy zarządzania i niezależna certyfikacja są kluczowymi czynnikami skutecznej kultury bezpieczeństwa żywności.
Więcej informacji o programie FSSC 22000 tutaj.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi