pc
W przyszłym tygodniu EUR/PLN pozostanie wyraźnie powyżej 4,23-4,24 - ocenia Marcin Sulewski, ekonomista z BZ WBK. Jego zdaniem, potencjał do mocniejszych spadków EUR/PLN jest ograniczony. Według niego, krajowe obligacje mogą lekko się umocnić.
"Dziś złoty i inne waluty regionu jeszcze trochę tracą. EUR/PLN utrzymuje się blisko 4,30. EUR/USD trochę spada, więc USD/PLN jest powyżej 3,65, prawie 3,66" - powiedział Sulewski.
"W przyszłym tygodniu EUR/PLN pozostanie wyraźnie powyżej 4,23-4,24" - dodał.
Zdaniem Sulewskiego, potencjał do spadku EUR/PLN mogą ograniczyć wypowiedzi bankierów centralnych z Fed oraz krajowe dane o produkcji przemysłowej, jeśli zaskoczą negatywnie.
Z drugiej strony, potencjał do dalszych wzrostów EUR/PLN jest ograniczony i ekonomista nie spodziewa się, żeby w przyszłym tygodniu przebił on poziom 4,32.
"Nasza prognoza dla produkcji jest poniżej konsensusu. Odczyt gorszy od oczekiwań byłby negatywny dla złotego" - powiedział.
"W przyszłym tygodniu będą się wypowiadać bankierzy centralni z Fed. Będzie też trochę danych z USA. Ostatnio europejscy bankierzy centralni brzmieli trochę bardziej jastrzębio, więc jeżeli ten ton wypowiedzi bankierów centralnych się utrzyma, to też mogłoby to ograniczać potencjał do spadku eurozłotego" - dodał.
Ekonomiści szacują, że produkcja przemysłowa w kwietniu 2018 r. wzrosła o 8,3 proc. rdr, a mdm spadła o 7,2 proc. - wynika z konsensusu opracowanego przez PAP Biznes. GUS opublikuje dane o produkcji przemysłowej w poniedziałek o godz. 10.00.
RYNEK DŁUGU
Ekonomista spodziewa się niewielkich zmian rentowności krajowych SPW w przyszłym tygodniu i widzi szansę na lekkie umocnienie polskiego długu.
"W zeszłym tygodniu rentowności lekko wzrosły, więc może być to dobra okazja dla inwestorów do nabycia polskich obligacji po atrakcyjnych rentownościach" - powiedział.
"W tym tygodniu 10-latka zbliżyła się do najwyższego poziomu od marca, przez chwilę była na 3,40, teraz jest na 3,30. W następnym tygodniu może jeszcze zejść o parę punktów" - dodał.
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi
Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi