pc
W najbliższych dniach złoty powinien oscylować wokół bieżących poziomów, dla rynku FX wciąż głównym ryzykiem pozostają konflikty handlowe - ocenia Jakub Rybacki, ekonomista ING. Jego zdaniem, dla rynku długu kluczowe będą z kolei przyszłotygodniowe dane makroekonomiczne za lipiec z europejskich gospodarek i z USA.
"Na rynku walut głównym ryzykiem pozostaje to, w którą stronę będą rozwijały się konflikty handlowe. Tutaj nie ma konkretnego kalendarza, trzeba polegać na bieżących wiadomościach. Eurozłoty będzie zapewne krążył w okolicach obecnych poziomów, złoty może osłabić się jeśli pojawiłyby się negatywne informacje dla rynków wschodzących, co jest bardziej prawdopodobnym scenariuszem" - powiedział PAP Biznes Rybacki.
"Dla eurozłotego górnym ograniczeniem są okolice 4,37-4,40, a od dołu to 4,30-4,32" - dodał.
Przyszły tydzień na rynkach będzie obfitował w pierwsze, lipcowe dane makroekonomiczne z europejskich gospodarek i USA. We wtorek inwestorzy poznają odczyty PMI dla przemysłu i usług m. in. dla Francji, Niemiec i USA, zaś w środę lipcowy odczyt indeksu Ifo z Niemiec, określający klimat gospodarczy tego kraju.
W ocenie Rybackiego, dane te będą kluczowe przede wszystkim dla rynku długu.
"W przyszłym tygodniu punktem uwagi będą dane dotyczące europejskiej koniunktury - wskazania Ifo i PMI, a także decyzja EBC. Bardziej istotnym odczytem będą jednak te pierwsze dane; wciąż są obawy o to, czy w kolejnych kwartałach wystąpi spowolnienie w strefie euro" - ocenił ekonomista.
"Słabsze dane będą wspierały bezpieczne aktywa. Gdyby obawy o spowolnienie gospodarcze potwierdziły się, będzie to wspierające dla rynków długu, a negatywne dla ryzykownych aktywów rynku akcji. (...) Negatywne dane uderzałyby zarówno w euro, jak i złotego, z pewnością jednak większa reakcja byłaby zauważalna na rynkach długu" - dodał.
W czwartek 26 lipca Europejski Bank Centralny opublikuje swoją decyzję ws. stóp procentowych.
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi
Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi