PMK
Republika Wysp Marshalla (RMI) utrzymała status kraju z największą flotą tankowców, po tym jak kolejni armatorzy z Grecji, USA i Azji zdecydowali się właśnie tam zarejestrować swoje jednostki.
Pod flagą RMI znajduje się obecnie flota tankowców o łącznym tonażu 44,6 mln gt. To prawie jedna trzecia całkowitego tonażu floty tego państwa (137,3 mln gt). Średnia wieku jednostki to 8,7 lat.
Ogółem Wyspy Marshalla notuję od 2001 roku średni roczny wzrost floty wynoszący aż 15 proc. 3973 jednostek znajdujących się pod flagą RMI spełnia także większość norm żeglugowych ustalonych przez międzynarodowe organizacje. Te statki znajdują się m.in. na paryskiej Białej Liście czy w programie Qualship 21 amerykańskiej straży przybrzeżnej.
Wyspy Marshalla aktywnie współpracują także z Międzynarodową Organizacją Morską (IMO). Przykładowo we wrześniu kraj powołał zespół ekspertów, który pomaga armatorom dostosować się do Międzynarodowej Konwencji o Postępowaniu z Wodami Balastowymi.
Przypomnijmy, że konwencja zacznie obowiązywać od września przyszłego roku. Jej celem jest rozwiązanie kwestii niekontrolowanego przemieszczania się mikroorganizmów morskich w związku z międzynarodową żeglugą.
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni