jk
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) na 71. sesji Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego (MEPC) IMO przyjęła poprawki do dyrektywy stanowiącej o tym, że od 2021 roku Bałtyk i Morze Północne, a także kanał La Manche trafi do NECA - strefy kontroli emisji tlenków azotu.
Nowe regulacja NECA to siostrzany przepis dyrektywy siarkowej. Tym razem na jej mocy wszystkie jednostki pływające po tych dwóch morzach, zbudowane po 2021 roku będą musiały zmniejszyć emisję tlenków azotu o 80 proc., w porównaniu do obecnej sytuacji.
Oznacza to, że wszystkie nowe jednostki będą musiały być być wyposażone w specjalne katalizatory lub przerzucić się na paliwo LNG. To z pewnością dobra wiadomość dla firm handlujących tym paliwem. Na znaczeniu zyskają też terminale LNG, w tym polski gazoport w Świnoujściu.
Raportowanie ESG – nowe obciążenia finansowe dla przedsiębiorców i brak polskich regulacji
Nowi wiceprezesowie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego
Bandera, armator, wynagrodzenie - marynarskie podatki w praktyce
Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających
Krzysztof Trofiniak prezesem Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A.